Toon posts:

[Notebook]Start nogal apart op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oudere notebook hier liggen. Het betreft een P3 / 500 met de hele reut erop. Hij werkt prima, alleen er is 1 probleem: Hij wil alleen starten wanneer je de accu lostrekt, de AC-power erin steekt en weer de accu erin drukt. Zo laad hij de accu alleen op , en in Dos-modus (S1?) krijg ik 'm voor geen meter uit door fysiek de AC-power en de accu eruit te trekken.

Er was me bij de koop verteld dat het weleens de controller kon zijn. Als je Windows erop zou zetten heb je het shutdown-probleem ook niet echt meer omdat Windows het systeem zelf kan afsluiten (tenzij een hard-lockup, dan moet ik nog hetzelfde doen).

Enig idee hoe ik dit nog fix? Een nieuwe VDD-controllertje oid?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Welk merk + type is het?

Verwijderd

Topicstarter
Compaq Armada E500 met (nog) 64MB geheugen, Flop, CD-Rom, HDD, Composiet-uit, VGA, Serial, LPT, USB, infrarood en PCMCIA netwerk.

• ThinkPad
Ah, die heb ik ook nog gehad. Wel een langzamer model trouwens.

Ik heb nooit problemen gehad met opstarten ofzo. Misschien dat je accu verrot is? Kan hij wel op accu blijven draaien als je de adapter lostrekt?

En om hem uit te zetten moet je die linkse schuifknop naar rechts houden. Dat blauwe knopje is volgens mij voor standby/slaapstand (heeft bij mij nooit gewerkt 8)7 , gebeurde niks als je op het knopje drukte )

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2008 08:59 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb zelf veel van die E500's gerepareerd (jaar geleden nog 3 werkend gemaakt uit 5 defecte).

Dit probleem heb ik vaker meegemaakt met een defecte of lege batterij. Je zegt dat de batterij oplaadt, is deze ook vol ? (druk op knopje op de batterij om de lampjes te laten oplichten).

wat ook vaak gebeurd is dat het printje onder het plastic afdekkapje (boven toetsenbord) afbreekt van de connector als de laptop onkundig uit elkaar is gehaald. Dan treden bovenstaande problem met het niet uit/aan kunnen zetten ook op.

If you choose to criticise you choose your enemies

• ThinkPad
Emmeau, nog een vraagje voor jou :P Ik heb dus ook nog zo'n Armada E500 liggen (P2 400Mhz).

Het touchpad werkt niet echt, hij flipt helemaal omdat hij zomaar vanalles gaat openen e.d.

Maar het ergste is, de laptop begint echt keihard te piepen zodra je het touchpad aanraakt (piep uit de luidsprekers, lijkt wel een alarm ofzo).

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

topic hijack ? ;)
ThinkPadd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 09:02:
Het touchpad werkt niet echt, hij flipt helemaal omdat hij zomaar vanalles gaat openen e.d.
Maar het ergste is, de laptop begint echt keihard te piepen zodra je het touchpad aanraakt (piep uit de luidsprekers, lijkt wel een alarm ofzo).
Die touchpads zijn redelijk stevig, normaal gaat als eerste de knoppen stuk, dwz, het klikje in de knop verdwijnt. Verder zoals bij ieder notepad, kan je dmv dubbel tappen op het touchpad de 'left klik' simuleren.

Dit gezegd hebbende, zou ik proberen om touchpad los te koppelen, is 1 stekkertje. Als alles dan zonder problemen werkt, even op marktplaats touchpad opsnorren voor 10 euro, als dat het je waard is.
Anders gewoon muis aansluiten op de externe port (kan zowel muis als toetsenbord op, met splitter beide)

P2 400 zou ik zelf weinig geld meer in steken, de p3 500+ kunnen nog redelijk meekomen als er 256+mb in zit.
Kan goed als huis tuin en keuken internet/mail/textverwerking gebruikt worden.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Accu functioneerd nog voor zo'n goede 20 minuten.

Het ligt 'm bij het aanzetten (gaat niet via powerknop maar via bovenstaande beschrijving in TS) en handmatig uitzetten (bijv 4 seconden vasthouden > werkt ook niet)
Pagina: 1