Time Machine en ACLs/file permissions

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik had net een dome fout gemaakt waardoor mijn hoofdpartitie niet meer benaderbaar was. Dus ik dacht, heb nog een Time Machine-backup, laat ik die er even op zetten...

Helaas blijkt dat de ACL van diverse directories en bestanden niet overeenkomen met die de gebackupte bestanden, naast het feit dat sommige programma's hen niet meer doen. Mijn indruk is dat Time Machine de ACLs die ik voor 'everyone' heb gezet verpest (vermoedelijk omdat Time Machine zelf ook ACLs gebruikt op de Time Machine-schijf.

Klopt het dat Time Machine niet alle ACLs kan herstellen? Hoe kan ik hier iets aan doen? (Ik heb nog een veel oudere CarbonCopyCloner-backup liggen)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kun je niet beter eerst proberen om met Schijfbeheer de permissies herstellen? Dan heb je kans dat de programma's weer werken. Als die niet alles repareert zou je een klein scriptje kunnen maken die CarbonCopy kloon doorwandelt en daarvan de permissies overneemt naar het bestandssysteem op de hoofdpartitie.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb de permissies al laten herstellen natuurlijk, alleen hebben de meeste programma's die niet geregistreerd natuurlijk (en ik heb bij mn spelletjes permissies gewijzigd zodat ze ook in een 'multi-user' omgeving brruikbaar zijn), zodat daar ook niets te herstellen zal vallen.

Zo'n script zou ik eventueel kunnen maken inderdaad.