Acer Aspire 7730G-584G32MN geen driver cd meegeleverd

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb zojuist de Acer Aspire 7730G-584G32MN ontvangen na deze besteld te hebben, echter zit er geen driver cd bij de laptop. Ook zit er geen Windows installatie cd bij de laptop, echter begint Windows Home Premium zich wel te installeren na het aanzetten van de laptop.

Mijn vraag is of ik de schijf kan formatteren en er vervolgens Vista 64 Ultimate op kan zetten, zonder in het bezit te zijn van een driver cd. Het lijkt misschien een domme vraag, maar de reden dat ik het vraag is omdat ik enkele dagen geleden een post van een andere Tweaker las welke de schijf van zijn laptop had geformateerd en vervolgens meerdere onderdelen van de hardware niet meer werkzaam waren vanwege gebrek aan drivers.
Heeft iemand ervaring met dit soort situaties? Is het gewoon een kwestie van Windows opnieuw installeren en dan in de device manager kijken welke hardware nog geen driver heeft en voor die hardware dan vervolgens op internet zoeken naar drivers?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat dacht je van even de Acer website afzoeken naar de drivers?
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Maak gewoon de installatie af, schrijf op wat voor hardware er in zit, en verder gewoon logisch nadenken en handelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het beste kan je nu in windows kijken welke hardware je hebt.
daarna kan je drivers downloaden voor vista 64.
kijk ook even of je met de vista cd , als je daarmee opstart of je dan wel je hd ziet.
anders moet je dus sata drivers slipstreamen met je vista.

meestal kan je ook zien wat voor hardware je hebt op de site van de makers van je laptop, acer in dit geval.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Arcane Apex
Op de website van Acer staat niet of de desbetreffende drivers geschikt zijn voor Vista 64-bit. Dus ik weet niet of ze daarmee werken. Ook vraag ik mij af of ik juist de Acer specifieke drivers van de site moet installeren of juist drivers van de hardwarefabrikanten. Bijvoorbeeld zowel voor de Intel Chipset alswel voor de grafische chip van nVidia kunnen al nieuwere drivers uit zijn, terwijl deze niet op de site van Acer staan.
Maar als ik dus de drivers van de hardwarefabrikanten zou downloaden weet ik dus weer niet of deze zullen werken met de custom buttons van de Acer laptop. (Die wil ik namelijk werkend proberen te houden)

Daarom vraag ik het eerst hier, voordat ik de huidige Windows versie erafgooi en dingen verpruts welke niet meer aan de praat te krijgen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Arcane Apex op 28-11-2008 21:52 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Arcane Apex schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:50:
Daarom vraag ik het eerst hier, voordat ik de huidige Windows versie erafgooi en dingen verpruts welke niet meer aan de praat te krijgen zijn.
Installeer de Windows die erbij hoort, maak een image met Ghost of Trueimage, en ga dan pas experimenteren. Gewoon logisch nadenken voor je wat doet. Verder komen Acer laptops met een recoverypartitie en moet je allereerst een recovery DVD aanmaken, dus lees je in, inclusief de manual, en neem geen overhaaste stappen.

Enne, als je niet durft te experimenteren, gebruik dan gewoon de meegeleverde Windows.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Arcane Apex
Ik heb ondertussen ook de Vista 64-bit drivers gevonden op de ftp server van Acer:
ftp://ftp.work.acer-euro..../aspire_7730/vista/64bit/

Vreemd genoeg stonden op de website van Acer alleen de 32-bit versies.

[ Voor 20% gewijzigd door Arcane Apex op 28-11-2008 23:28 ]

Pagina: 1