Toon posts:

Zelfde netwerkkabel werkt niet op alle laptops/pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem, helaas niet door mezelf op te lossen.

Omdat ik een probleem had met mijn router (kon geen verbinding meer maken met internet) heb ik het volgende gedaan.
Kabel van de modem naar de router eruit gehaald.
De kabel vanuit de modem direct op mijn laptop aangesloten. Die werkt

Dus ik dacht.. probleem ligt aan de router.. en heb daarom de router geruild in de winkel voor een nieuwe.
Helaas lost dit het probleem niet op.
Wat heb ik erna gedaan:

Kabel van de modem naar de router eruit gehaald.
De kabel vanuit de modem direct op mijn laptop en ook PC aangesloten. Die werkt
"" "" op een andere laptop aangesloten. die werkt niet, geeft ie telkens aan, beperkte verbinding.
Dit is wel opvallend, want werkt bij een vriend van me met zelfde internetverbinding (modem en router) wel.

Kan het dat de internetverbinding wel goed is voor direct op de pc / laptop aan te sluiten, maar niet voor alle laptops, en ook de router?

Verwijderd

Kan alleen als PC's/laptops op verschillende manier hun IP adres verkrijgen.

Verwijderd

Wat ik opmaak uit je verhaal is dat het miss aan de kabel kan liggen. Sommige netwerk kaarten kunnen opmerken of een ader in de kabel verkeerd zit en wisselen ze zelf om. Is het een zelfgemaakte kabel?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of een cross link ?

Iperf

Verwijderd

Tussen het router en modem zal een straight zitten. Die moet ook tussen modem en compu zitten. Dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.

Zoek anders eens op "auto sensing".

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Klinkt inderdaad als een normale UTP kabel, je hebt crosslink en ... ben ff de naam kwijt. Nieuwere poorten kunnen zich aanpassen zodat ze met beiden werken.

Computer - Computer = crosslink
Router/switch - Computer = ... (kabel waar ik de naam niet meer van weet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard utp kabel tussen modem en router. en een cross over kabel tussen laptop en router.. misschien ligt het dan wel aan de cross over kabel. misschien moet ik een andere utp kabel zien te regelen.. om te proberen.
feit blijft wel vreemd dat ik gewoon geen verbinding krijg met internet (met kabel direct via modem op ene laptop, maar ook niet via mijn router (die trouwens ook wireless is)
verbinding met router lukt wel, maar geen internetverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
En de oplossing is...

Ik had mijn modem al gereset en kort uitgezet, maar ik nu heb mijn modem een half minuutje uitgezet, en nu werkt het weer. Bedankt voor de reacties.
Case closed :)

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Even een kleine note: Je moet overal gewoon straight kabels gebruiken. Er zijn NIC's die het zelf kunnen compenseren, maar ik zou er niet op rekenen.

Cross is alleen nuttig tussen PC <-> PC

Verwijderd

BarthezZ schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:35:
Cross is alleen nuttig tussen PC <-> PC
En switch <-> switch dan?

Verwijderd

Dat gaat meestal ook perfect met straight :D Bij mij alleszins :p

Verwijderd

OK, maar dat komt dan door auto-sensing. Of je gebruikt de uplink poort(en).
Pagina: 1