Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wacom Volito: geen 'klik' bij indrukken

Pagina: 1
Acties:

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-11 20:44
Ik heb van een kameraad enige tijd geleden zijn Wacom Volito (ouder type, deze) geleend om te kijken of het iets voor mij zou zijn. Helaas heeft echter mijn broertje, die het ook even wou proberen, de pen gesloopt. Ik heb een nieuwe besteld bij Zercom omdat ik het niet kan maken iets kapot terug te geven natuurlijk, en heb snel een nieuwe gekregen.

De pen heeft 1 knop op de zijkant die fungeert als rechter-muisknop. Het puntje kan gewoon over de tekentablet worden bewogen, om als muis te opereren. Zodra je dan de pen indrukt, geeft hij een goed waarneembare klik en kan je tekenen. Na deze klik is de pen beperkt drukgevoelig.

Nu was de originele pen juist op dit punt stukgegaan; hij klikte niet meer, in plaats daarvan was je feitelijk al de linkermuisknop in aan het houden zodra je het puntje op de tekentablet zet. Ik heb hem dus RMA gedaan naar Zercom en heb nu een nieuwe, maar deze heeft precies hetzelfde euvel!

Nu begin ik dus aan mezelf te twijfelen: hoort deze pen écht dat klikje te hebben? Ik weet vrij zeker van wel maar heb de originele pen maar even kunnen gebruiken voor hij stuk ging en ken ook niemand met dezelfde pen om even mee te vergelijken. Kameraad had hem ook al jaren in de kast liggen, dus dat is ook geen optie.

Daarom van mijn kant de vraag aan iemand met hetzelfde tablet/pen:
Heeft de pen bij de Volito écht een klikje, of is hij al aan het linkermuisklikken zodra je de pen op het tablet zet?

Ik wil namelijk voorkomen dat ik hem 2x RMA stuur en dat blijkt dat ík fout zat.

Welles

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Bij de mijne (wat volgens mij een Volito2 is) moet je wel degelijk drukken.