Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FileExt] Onbekende extensie van backup programma

Pagina: 1
Acties:

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beste,

Een kennis heeft ooit (in 2006) een backup gemaakt van een zwikje bestanden ivm een format. Nu was het weer zover en ben ik zijn pc opnieuw aan het inrichten, daarbij moet die backup ook teruggezet worden.
Normaal geen probleem, maar nu.

De backup heeft een normale mappenstructuur met daarin losse bestanden met de extensie $CP, bv verantwoording gewerkte uren 2007.XLS.$CP.
Nu heb ik natuurlijk al geprobeerd de extensie te wijzigen naar het origineel, maar dan zijn de bestanden corrupt waaruit ik kan concluderen dat er misschien nog een soort compressie oid overheen zit.
Daarna ben ik even flink gaan googlen, maar google blijft steevast de $ negeren in mijn query, het enige waar ik op uit kam is CP Backup, alleen dit tooltje is nergens meer te vinden plus het feit dat ik niet zeker weet of het daadwerkelijk het goede is.

Nu is mijn vraag aan jullie of de extensie $CP bekend voor komt en zo ja; waar ik het mee kan openen. Indien nodig kan ik wel een bestand ter beschikking stellen.

Alvast bedankt!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

http://filext.com/file-extension/%24CP

Het enige resultaat dat ik daar vind zijn Roxio progjes, namelijk Retrieve (8 en 9). Is dat misschien een bekende?

• bluewalk
  • Niet online
Ik zal eens kijken of ik het programma te pakken kan krijgen om te proberen, hoewel ze het over een $cpfile hebben.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat zegt het mimetype?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik gok dat het een bestandje van Office is. Zet hem bij het origineel neer, open hem in Excel en kijk of Excel met een melding komt?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• bluewalk
  • Niet online
Ik heb even een bestand ter beschikking gesteld: http://dump.cyberde.nl/pu...russen_20-8-2006.html.$CP omdat ik niet achter het mime-type kan komen.

@McKaamos, het zijn geen Office herstel/backup bestanden. Dus dat zal hem helaas niet wezen.

Volgens de kennis was het een backup programma waarmee hij al zijn documenten heeft gebackupped.

[ Voor 16% gewijzigd door bluewalk op 28-11-2008 22:14 ]

• bluewalk
  • Niet online
Ik heb een kopie van Roxio Retrieve te pakken kunnen krijgen en de bestanden worden inderdaad geassocieerd met Roxio Retrieve maar die kan er op zijn beurt weer niets mee.

Heeft iemand nog een idee, of kent iemand de extensie?
Pagina: 1