Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik zoek me helemaal suf maar kan het nergens vinden.
Als ik mail verstuur op mijn Pda (MDA Vario IV) moet ik een apart account maken.
Maar waarom kan ik niet gewoon mail op mijn MDA versturen via Outlook?
Het kan wel, maar dan moet ik hem eerst thuis aansluiten op mijn pc en dan wordt het pas (via mijn pc) verstuurd en dus niet vanaf mijn mobiel.
Dus als je 's ochtends onderweg een mailtje stuurt wordt het 's avonds thuis pas bij het syncen verstuurd.
Het probleem is dat als ik het op de mda verstuur het niet gesynced wordt met Outlook op mijn pc.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik je goed begrijp wil je mail versturen zonder een account aan te maken? of?

de Outlook map op de PDA is bedoeld voor ActiveSync of in Vista's WMDC.

Om mail te verzenden dien je een mail account aan te maken op de PDA. (kan gewoon de mailbox zijn die je gebruikt, zodra je de gegevens daarvan maar hebt)

Zorg voor de goede SMTP gegevens en je moet gewoon kunnen mailen hoor..

• MatMich
Imperium schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:10:
Als ik je goed begrijp wil je mail versturen zonder een account aan te maken? of?

de Outlook map op de PDA is bedoeld voor ActiveSync of in Vista's WMDC.

Om mail te verzenden dien je een mail account aan te maken op de PDA. (kan gewoon de mailbox zijn die je gebruikt, zodra je de gegevens daarvan maar hebt)

Zorg voor de goede SMTP gegevens en je moet gewoon kunnen mailen hoor..
Nee je begrijpt me niet goed.
Zoals ik al aangaf heb ik een account aangemaakt op mijn PDA en haal daar mijn mail mee op.
Het probleem is dat de map verzonden mail van mijn PDA-account niet synced met Outlook als ik later thuiskom.
Ik heb op mijn telefoon dus twee mappen verzonden mail die niet met elkaar overeenkomen.
En trouwens ,nog iets anders, als ik een mail verstuur met Outlook op mijn PDA, voegt hij er doodleuk aan toe dat deze mail verzonden is met mijn mobiele telefoon.
Wat dus onzin is want ik moet de telefoon dus eerst thuis aanluiten op mijn PC waarna na de koppeling met activesync het gewoon via mijn pc (account thuis) wordt verzonden.
Wie snapt het nog?
Ik in ieder geval niet

Verwijderd

voegt hij er doodleuk aan toe dat deze mail verzonden is met mijn mobiele telefoon.
dat is in ieder geval een standaard signature in veel windows-mobile toestellen. kan je uitzetten :P

maarrem, over wat voor account hebben we het hier eigenlijk? pop3/smtp of gewoon exchange? of nog iets anders?

//in ieder geval:
smtp: dan zou het zomaar kunnen dat je gewone provider het niet leuk vindt dat je probeert te verzenden vanaf een vreemd netwerk (dat van je telco)
exchange: dan wil je eigenlijk niet syncen via je pc, is alleen maar gedoe. gewoon activesync over the air doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 01:55 ]

• MatMich
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:51:
[...]

dat is in ieder geval een standaard signature in veel windows-mobile toestellen. kan je uitzetten :P

maarrem, over wat voor account hebben we het hier eigenlijk? pop3/smtp of gewoon exchange? of nog iets anders?

//in ieder geval:
smtp: dan zou het zomaar kunnen dat je gewone provider het niet leuk vindt dat je probeert te verzenden vanaf een vreemd netwerk (dat van je telco)
exchange: dan wil je eigenlijk niet syncen via je pc, is alleen maar gedoe. gewoon activesync over the air doen :)
Ik heb een eigen domein en haal mijn mail daar op smtp gaat via de provider
Het is een pop3 account
Ik heb geen exchange en haal mijn mail op op mijn eigen mailserver (FSG-3)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, ik gok dat de SMTP settings van je PC worden mee genomen.
Nu is het zo dat de meeste internet providers hun SMTP service voor connectie van buitenaf hebben gesloten, en je als je dus via een andere verbinding (b.v. mobiel) dus niet bij de SMTP server van je provider kan.

Aannemende dat je via een GSM verbinding wil versturen, zal je dus de SMTP server van je telefonie provider moeten gebruiken, of een Authenticated SMTP elders moet gebruiken (eentje met user/pass om te verzenden)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 16:10
MatMich schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:29:
[...]

Nee je begrijpt me niet goed.
Zoals ik al aangaf heb ik een account aangemaakt op mijn PDA en haal daar mijn mail mee op.
Welke smtp server heb je daar opgegeven. Van je mobiele provider?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• MatMich
StevenK schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 09:22:
[...]

Welke smtp server heb je daar opgegeven. Van je mobiele provider?
Ja in mijn geval smtp.wanadoo.nl (zelfde als pc thuis)
Maar volgens mij leg ik niet zo goed uit wat ik bedoel.
Na lang nadenken zal ik het proberen heel duidelijker te formuleren.

Mijn map "verzonden" van mijn PDA (account mijndomein.nl) synced niet met de map verzonden op mijn pc in Outlook 2003 thuis.
Kan ook niet want het is een ander account.
Probleem is dus dat ik mijn mail zou willen verzenden op mijn PDA met Outlook op mijn PDA maar dat kan niet ,want ik kan daar geen mail mee ontvangen of verzenden zoals thuis.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:10
MatMich schreef op zondag 30 november 2008 @ 02:57:
[...]

Ja in mijn geval smtp.wanadoo.nl (zelfde als pc thuis)
Maar volgens mij leg ik niet zo goed uit wat ik bedoel.
Na lang nadenken zal ik het proberen heel duidelijker te formuleren.

Mijn map "verzonden" van mijn PDA (account mijndomein.nl) synced niet met de map verzonden op mijn pc in Outlook 2003 thuis.
Kan ook niet want het is een ander account.
Probleem is dus dat ik mijn mail zou willen verzenden op mijn PDA met Outlook op mijn PDA maar dat kan niet ,want ik kan daar geen mail mee ontvangen of verzenden zoals thuis.
Klopt wat je verteld.

Die "outlook" box is een offline kopie van je outlook op je desktop/laptop.
Het tweede account waarmee je wel kunt ontvangen en verzenden is een "apparte" email client zoals het ook zou werken als je een tweede computer hetzelfde email account laat uitlezen.

De reden is eigenlijk heel simpel, je maakt gebruik van "offline" mail (pop3/smtp) als je keurig gesynchroniseerde mail folders overal wil hebben zul je over moeten stappen op IMAP, waarbij je op de server de "verzonden items" ook mag laten staan. (Dat vreet doorgaans mailruimte, en word door de meeste internet providers dan ook niet toegestaan (tot zover het voordeel van IMAP :-())

Als het je alleen gaat om de ontvangen berichten kun je meestal aangeven dat de mail op de server moet blijven staan als je het ophaalt met je telefoon. Als je dan mail ophaalt met je telefoon dan lees je de berichten wel in, maar wist ze niet van het internet (mailserver) als je de berichten met de computer ophaalt dan wis je ze ook van het internet, dus is de computer altijd "leading".

Voor verzonden items is eigenlijk IMAP de enige oplossing, maar als houtje touwtje oplossing kun je ook standaard een bcc naar jezelf meesturen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• MatMich
Thx ik ga dit uitproberen.
Heb het een beetje druk op het moment maar ik laat weten als ik dit geprobeerd heb of het is gelukt
Pagina: 1