Serieel via nic

Pagina: 1
Acties:

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02-2023
Beste Tweakers,

Het is misschien een domme vraag, maar ik wil een switch configureren via de com poort (met hyperterminal oid). nu heb ik alleen een rs232 naar rj45 kabel liggen, is het mogelijk om een com poort te emuleren via de netwerk kaart? of moet ik een gewone nullmodem kabel kopen met 2 com aansluitingen?

Bij voorbaat dank,

Jacen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee aan het einde van die kabel hoort nog een connector zodat hij in de seriele poort past. Je kan die kabel niet aan je netwerkkaart hangen.

Je moet gewoon een console kabel hebben (kan specifiek zijn voor die switch).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:55
jacen schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:38:
Beste Tweakers,

Het is misschien een domme vraag, maar ik wil een switch configureren via de com poort (met hyperterminal oid). nu heb ik alleen een rs232 naar rj45 kabel liggen, is het mogelijk om een com poort te emuleren via de netwerk kaart? of moet ik een gewone nullmodem kabel kopen met 2 com aansluitingen?

Bij voorbaat dank,

Jacen
Nee is niet mogelijk, die rs232 naar rj45 kabel is waarschijnlijk voor een specifiek apparaat waar ze ipv een 9 polige sub-d connector een rj45 connector hebben gebruikt (ivm ruimtegebrek oid). Je zou dan idd een nullmodemkabel moeten gebruiken (mischien ook wel een straight kabel, maar dan zou je de documentatie van je switch er bij moeten pakken).