Ik vind het hoge contrast zwart/wit wel wat hebben! Waar ik niet helemaal weg van ben zin de composities. Nummer 1 is in de rug en ze staan ook precies zo in het midden. De zwart/wit conversie in deze spreekt mij wel erg aan.
Nummer 2 vind ik weer te druk, ik weet niet zo goed wat het onderwerp moet zijn in deze. Aan de andere kant geeft het goed de drukte van de leidsestraat weer, maar het is niet zo een spannend beeld.
3 vind ik net wat te krap, ik wordt er een beetje claustrofobisch van, wat ook weer een goede indruk geeft van de markt, maar toch jammer dat het onderwerp weer zo duidelijk in het midden staat.
4. Tof! Mooie compositie ook
5. Wederom mooi zwart wit, maar weer die ruggen!
6. Rug!
Met andere woorden vind ik het wel tof dat je foto's van de menigte in Amsterdam probeert te nemen, vind er alleen nog wat teveel achterkanten opstaan.
Misschien heb je er iets aan, misschien niet maar ik zag op je Flickr een dame heel boos je lens in kijken: Wanneer ik foto's op straat maak in Amsterdam, ga ik altijd ergens staan waar redelijk wat mensen langslopen. Ik probeer te kijken of er een mooie achtergrond is en kijk vooruit of er iemand interessant langs die achtergrond zal lopen. Voordat diegene er is kijk ik al door de zoeker naar de plek zodat het persoon alleen nog maar de compositie hoeft binnen te lopen. Zo richt ik niet de camera direct op ze en haal ik mensen minder snel uit hun natuurlijke ritme omdat ze, als ze het al zien, denken dat ik ergens anders op richt. Dan heb ik natuurlijk ook wel eens hele aardige mensen (voornamelijk toeristen) die blijven staan tot je klaar bent met je foto maken

. Sta je dan! Maar goed, de meeste Amsterdammers lopen er dwars doorheen!