Emulex IP/FC IPFC aanzetten - hoe moet dit?

Pagina: 1
Acties:

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-01 02:30

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een op het eerste gezicht belachelijk simpele vraag.
Ik heb van mijn werk wat Emulex Fibre Channel adapters kunnen scoren voor precies niks (we trekken ze uit servers voor ze op eBay op de verkoop gaan) en tezamen met wat kabels heb ik mijn zinnen gezet op het aanmaken van een superspeed highway tussen twee workstations en de server.

Nou heb ik een en ander nagelezen en het blijkt dat er een techniek bestaat onder de naam IPFC die het mogelijk maakt om TCP/IP over fibre channel te plegen. Echter, ik kan met geen mogelijkheid de optie vinden in de Emulex software WAAR ik dit in godsnaam moet aanzetten. Drie jaar geleden probeerde ik het ook eens en toen was er gewoon een checkbox "enable networking" en klaar was je - bestaat nu niet.

Dus - heeft iemand enig idee?

Systemen zijn:

Dual Xeon 5160 Vista Business 64 bit met 10GB en Emulex LP1050
Dual Xeon 3200 Server 2008 64bit met 12GB en Emulex LP952

Beide systemen zijn volledig up to date, nieuwste Bios, etc. etc - all good.

Kortom - ik wil gewoon kunnen "Netwerken" over Fibre Channel. Any help very welcome :) Echter please kindly remember - ik wil dit gewoon doen, omdat het moet kunnen. Ethernet heeft vast meer voordelen, goedkoper, etc - I dont care. I just wanna give this a shot! :)

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD