Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Scripting]bestand verzenden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik probeer een bat bestand aan te maken en die via net send te verzenden. Mijn eerste vraag is dan kan dat?

Ik heb het al geprobeerd:

@echo off

net send computernaam Test bestand

title Test bestand

echo.
echo test

echo.
echo test
echo test
echo test

echo.
echo test
echo test
echo test
echo test

pause

Als ik dit verzend krijg ik alleen maar te zien wat ik achter de computernaam heb gezet. Dit is niet de bedoeling omdat het andere belangrijker is dan dat.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen om zo tot een oplossing te komen. Ook wil ik me eccuseren als het in de verkeerde topic map is.

Windows XP maar moet wel via netwerk verzonden worden.

Met vriendelijk groet dasrim

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 12:47 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Welk besturingssysteem? Waarschijnlijk is het meer een vraag voor in een Windowsforum. Volgens mij kan je met net send overigens helemaal geen bestanden sturen, ik verwacht dat je daar een extra stukje software voor nodig gaat hebben, of een share moet maken en het bestand daar plaatsen.

Saved by the buoyancy of citrus

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit pas inderdaad beter in Windows Clients :)

Verwijderd

Komaan man, weet je niet hoe Google werkt? Je had toch wel even kunnen zoeken naar het commando?

Net send
Sends messages to other users, computers, or messaging names on the network.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490710.aspx

Dus net send gaat niet werken om bestanden te versturen, mss via ftp or net share het bestandje ophalen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:01:
Komaan man, weet je niet hoe Google werkt? Je had toch wel even kunnen zoeken naar het commando?
Mwa, iets vriendelijker mag ook wel.
Net send
Sends messages to other users, computers, or messaging names on the network.
Alleen is de Messenger service (die hiervoor ooit gemaakt is) standaard uitgeschakeld, dus zelfs dat werkt alleen als je die weer bewust aanzet - of nog nooit een Service Pack hebt geinstalleerd op een XP machine ;)

Copy /?
lijkt me dan wel een goed beginpunt, of je kijkt of je met

Visual Basic:
1
2
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.MoveFile strFiles , strDestinationDir 

iets kan.

Waar we hier wél prijs op stellen is dat je zelf wel een beetje inleest in de mogelijkheden die er zijn, en zelf ook wat probeert.
Kant en klare antwoorden op een presenteerblaadje doen we liever niet aan, we geven je liever de hengel om de vis mee te vangen.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 28-11-2008 14:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device