Goedendag,
Ben nu al een tijdje aan het pielen met het volgende probleem, je kunt de testcase vinden op http://geerthoekzema.nl/almexx/woondiensten/
Ik probeer de tekst van het menu verticaal te centreren. Nu leek mij dat dat niet zo'n heel lastig probleem was, maar ik kom er niet uit. In firefox werkt alles prima, netzoals in opera, safari en chrome. Maar IE 7 ligt dwars.
Eerst even de code:
De HTML van het menu:
En de bijbehorende CSS
De dingen die ik heb geprobeerd:
1. Display:table-cell: wordt niet ondersteund door IE, dus valt af.
2. position:absolute - top:50%; margin-top:-00px. Dit heb ik niet geprobeerd omdat het niet werkt. Ik heb geen fixed height van mijn element.
3. vertical-align:middle op het li element, op het a-element. Dit in combinatie met een display block of inline. Maar niets van dat alles werkt.
En toch lijkt het me dat dit niet zo moeilijk te realiseren moet zijn...
Ben nu al een tijdje aan het pielen met het volgende probleem, je kunt de testcase vinden op http://geerthoekzema.nl/almexx/woondiensten/
Ik probeer de tekst van het menu verticaal te centreren. Nu leek mij dat dat niet zo'n heel lastig probleem was, maar ik kom er niet uit. In firefox werkt alles prima, netzoals in opera, safari en chrome. Maar IE 7 ligt dwars.
Eerst even de code:
De HTML van het menu:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <ul id="main-navigation"> <li><a href="javascript:void(0);"><span>Taxatie</span></a></li> <li><a href="javascript:void(0);">Aankoop begeleiding</a></li> <li><a href="javascript:void(0);">Verkoop begeleiding</a></li> <li><a href="javascript:void(0);">Notaris</a></li> <li><a href="javascript:void(0);">Hypotheek advies</a></li> <li><a href="javascript:void(0);">Bouw keuring</a></li> <li><a href="javascript:void(0);">Energie label</a></li> </ul> |
En de bijbehorende CSS
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #main-navigation { clear:both; margin:6px 6px 1px; padding:0; list-style-type:none; height:63px; background:url("images/backgroundMenu.gif") repeat-x scroll left top; } #main-navigation li { float:left; margin:0; padding:0; width:117px; height:63px; text-align:center; border:1px solid red; vertical-align:middle; } #main-navigation li a { text-decoration:none; color:666; font-size:1.3em; display:block; vertical-align:middle; height:63px; width:117px; } |
De dingen die ik heb geprobeerd:
1. Display:table-cell: wordt niet ondersteund door IE, dus valt af.
2. position:absolute - top:50%; margin-top:-00px. Dit heb ik niet geprobeerd omdat het niet werkt. Ik heb geen fixed height van mijn element.
3. vertical-align:middle op het li element, op het a-element. Dit in combinatie met een display block of inline. Maar niets van dat alles werkt.
En toch lijkt het me dat dit niet zo moeilijk te realiseren moet zijn...