Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otisjansen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-07 21:52
Hallo,

Eergisteren heb ik een nieuw systeem gekocht en gebouwd. Alles werkt, niks aan de hand.
Er is alleen 1 probleem: Als het systeem ook maar iets belast word, valt hij gewoon uit, gewoon van het 1 op het andere moment.
Heb overal al gezocht op internet, kan zo niks vinden.

Pc Specificaties:

Asus P5N-D
XFX GeForce 9800GTX+
Intel Core2Duo E8500
Thermaltake Toughpower 600watt
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit ( De black dragon)
Creative X-Fi Xtremegamer
Maxtor DiamondMax 9

Hopelijk kunnen jullie helpen :)

Edit: Met "iets belast" bedoel ik een benchmark met 3dmark, of een stresstest met Orthos. Msn en andere std applicaties draait hij wel.

De voeding is doorgemeten en is goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Otisjansen op 28-11-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
Blijft het systeem dan ook uit? Of start hij opnieuw op? Kijk anders eens in je log files. En zet opnieuw opstarten bij een blauw scherm eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otisjansen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-07 21:52
Na afsluiten blijft hij uit.. :( En dat andere zal ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 21:56

M2M

medicijnman

als je voeding correct werkt (en getest hebt dat het ding zijn werk goed doet, dus met je multimeter in de kast en kijken of de voltages inzakken als je bijvoorbeeld 3D mark aanslingert), dan zou ik nogmaals alle connectortjes in de kast zelf nalopen.

Vervolgens kijken of een onderdeel te warm wordt (koelblok op je C2D processor goed geinstalleerd? Als die te warm wordt door belasting valt je pc ook uit (op een gegeven moment normaal gesproken, eerst klokt je processor terug)

daarna alle niet essentiele onderdelen afkoppelen / er uit trekken. Standaard PS2 muis en toetsenramplank er in, alles in de bios standaard (misschien je geheugen net een beetje extra prik geven), timings van je geheugne flink omhoog bijstellen en nogmaals testen.

dan software: download de ultimate boot cd en draai eens een memtest. Die zijn ook wel redelijk intensief voor je processor dus als daar de boel vast loopt ben je vrij zeker van een hardwarematige fout. Vervolgens een linux live disk of linux USB stick branden cq flashen, draai het ding en kijk of je pc uitvalt in een ander OS

edit: trouwens, zo te zien heb je je oude schijf in de nieuwe pc terug gehangen. Heb je dan wel windows opnieuw geinstalleerd? bijvoorbeeld in XP is het eigenlijk noodzakelijk om minimaal een repair install te doen, danwel een volledig verse installatie. Dit komt door bijvoorbeeld chipsetdrivers die niet aansluiten bij een nieuw moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 28-11-2008 15:40 ]

-_-