[vista]64 bist versie te gebruiken met 32 bits licentie?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ongeveer 2 jaar geleden kocht ik mijn huidige computer, ik kocht die toentertijd met windows xp, en kreeg er een voucher bij voor vista. Die heb ik opgestuurd, en netjes een vista home premium dvd + licentiecode gekregen, die dvd heb ik verder nog nooit gebruikt (omdat ik toen nog tevreden was met xp)

Nu wil ik mijn computer gaan upgraden (nieuw mobo,proc, geheugen,hd,videokaart). Omdat ik er 4GB geheugen in doe heeft het weinig zin om de 32 bit versie van vista te gaan draaien. Wat ik mij af vroeg (maar bij MS nergens kan vinden) is of ik de licentie die ik bij mijn 32-bit vista home premium heb gekregen ook kan gebruiken met de 64-bit versie (de dvd kan ik wel van iemand lenen).

Iemand enig idee of dit gaat werken?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet dat het met een aantal licentie type wel kan(zo kan het met een licentie van ma3d wel), je kan zelfs 2 maal windows op dezelfde pc hebben staan en beide activeren een 32 en een 64 bits.

Maar met een oem(en dat zal die van jouw zijn) kan het dacht ik niet. Maar het makkelijkste is gewoon installeren en kijken of het werkt. Daarna activeren en als t niet meteen wil ff met het 0800 nummer van MS bellen.

I, for one, like Roman numerals

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ja dat werkt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Helaas, het antwoord was nee :(
De door microsoft geleverde dvd bleek een upgrade versie te zijn, en de licentie was dus niet te gebruiken met een "gewone" versie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tuurlijk moet dat werken, maargoed dat had je op de MS site, met een beetje proberen, of door de tientallen topics die hier al over geweest zijn zelf ook wel uit moeten kunnen vogelen. We zien hier op GoT zoals je weet graag dat je zelf inzet toont, en dat ontbreekt in dit topic. Dat is dan ook direct de oorzaak dat het topic nu gesloten is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.