[Red Alert 3 PC] Muis probleem

Pagina: 1
Acties:

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:06
Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik Red Alert 3 gekocht, maar tijdens de missies raak ik de controle over de muis kwijt. Hij reageert dan niet meer op klikken enzo. Het is niet alleen in-game, maar ook in de menu's. Het spel wordt hierdoor totaal niet speelbaar.

Ik heb in G&D al even gepost, maar de vraag komt hier denk ik wat beter tot zijn recht. Ook heb ik op internet gelezen dat anderen er ook last van hebben, helaas nog zonder oplossing...

Wat specs:
- Intel E6600 @ 2.4. Ghz, 4GB Ram
- NVidia 8000GTS 320 MB
- Windows XP Professional SP3 (32BIT)
- Red Alert 3 met patch 1.04
- Wired mouse :)

Wat heb ik geprobeerd:
- .NET Framework 3 SP1 geïnstalleerd (stond ergens als tip)
- VSync uitgezet in de settings (tip 2)
- Red Alert 3 opnieuw geïnstalleerd

Allen zonder succes :( Zou iemand mij op weg kunnen helpen? Alvast bedankt!!!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dit klinkt (zonder er veel van af te weten) een redelijke specifieke RA3 Bug. Ik heb er zelf geen last van met RA3, maar ik denk dat de beste optie is om af te wachten op een patch van EA. Of een eerdere versie gebruiken als je er toen geen last van had.

Had je er altijd al last van of alleen bij 1.04?

• Er!k
Lt. Marx schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:21:
Dit klinkt (zonder er veel van af te weten) een redelijke specifieke RA3 Bug. Ik heb er zelf geen last van met RA3, maar ik denk dat de beste optie is om af te wachten op een patch van EA. Of een eerdere versie gebruiken als je er toen geen last van had.

Had je er altijd al last van of alleen bij 1.04?
Dank voor de snelle reactie :) Was eerder ook al, had gehoopt dat het in 1.04 wel verholpen zou zijn...

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 12:03
misschien een andere muis proberen?
Kan iets zijn met muisdrivers (bv Logitech heeft van sommige muizen nogal gare drivers/doftware...)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 01:34

M2M

medicijnman

Cafe Del Mar schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:35:
misschien een andere muis proberen?
Kan iets zijn met muisdrivers (bv Logitech heeft van sommige muizen nogal gare drivers/doftware...)
inderdaad, probeer eens (het liefst) een oude PS2 muis (als dat mogelijk is). Die lopen op de meest standaard windows drivers.
Daarnaast: komt dit probleem enkel voor in RA3? of heb je bijvoorbeeld ook last in andere games.

-_-

• Er!k
M2M schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:47:
[...]
inderdaad, probeer eens (het liefst) een oude PS2 muis (als dat mogelijk is). Die lopen op de meest standaard windows drivers.
Daarnaast: komt dit probleem enkel voor in RA3? of heb je bijvoorbeeld ook last in andere games.
Ik heb het alleen met RA3, voor de rest geen enkel probleem. Gebruik een simpele standaard Dell muis, maar dat is volgens mij toch een Logitech?! Heb in de kast nog wel een convertortje liggen van USB naar PS2, ga dat inderdaad maar eens proberen!

Dank voor de reacties!

• Er!k
Zojuist even geprobeerd de USB muis te verwijderen en de muis opnieuw in te pluggen met een PS2 convertor. Helaas wordt de muis nu niet meer herkend in Windows XP. Ook via het hardware scherm kan hij niet worden geïnstalleerd... In de BIOS is geen enable PS2 optie te vinden, misschien ligt het aan het feit dat het een USB muis is?

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 07:41
Een PS/2 muis is niet plug en play he ;) Wel even restarten.

• Er!k
HeyImAllan schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:52:
Een PS/2 muis is niet plug en play he ;) Wel even restarten.
I know, kom nog uit het DOS tijdperk hoor :P

• Er!k
Issue is opgelost... Nog eens een uitgebreide reinstall gedaan, alle drivers bijgewerkt, patches opnieuw gedaan, en nu werkt alles naar behoren. Topic mag gesloten worden!
Pagina: 1