Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Orbicam werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 13:18
Beste tweakers,

Ik heb enige tijd al een probleem met m'n webcam in mijn laptop... Ik heb een Acer Aspire 5670, met ingebouwde webcam. Nu is het sinds een tijdje zo dat mijn webcam niet meer werkt.

Het begon eerst af en toe eens niet, daarna steeds vaker niet, en nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat....

Via apparaatbeheer krijg ik nu een geel uitroeptekentje te zien bij de webcam. En als ik de drivers wil updaten, krijg ik de volgende fout:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v152/silverxx/tweakers/a699e6d9.jpg

Wat ik al heb geprobeerd:
- Drivers + Software verwijderd van Orbicam, nieuwe drivers gedownload van Acer site. Geen resultaat.
- Verder gigantisch veel topics doorgenomen, via google. Alle mogelijke oplossingen geprobeerd werkt niet.

Hopelijk kan hier een goede oplossing worden gegeven...!

(p.s. volgens mij is het geen hardware probleem: "Het begon eerst af en toe eens niet, daarna steeds vaker niet, en nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat...." dat had ik vorig jaar ook. Toen een keer mijn laptop geformateerd, en toen werkte hij weer perfect aan het begin (de eerste 2 weken).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien helpt het om de usb controller/hub even uit apparaatbeheer te gooien? Daar is de cam intern op aangesloten als ik het goed heb.

Nieuwe Windows installatie lijkt me ook meteen zo rigoureus. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Silvan
PD2JK schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 05:21:
Misschien helpt het om de usb controller/hub even uit apparaatbeheer te gooien? Daar is de cam intern op aangesloten als ik het goed heb.

Nieuwe Windows installatie lijkt me ook meteen zo rigoureus. ;)
Bedankt voor je reactie! Maar welke moet ik eruit gooien, of bedoel je allemaal :)
Namen zijn: "USB0hoofdhub"(5x) en "Inter(R) blablabla..." (5x)....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, allemaal. Als je de computer daarna opnieuw start worden ze weer geïnstalleerd. Dezelfde driver wordt dan gebruikt, misschien is er een nieuwe driver beschikbaar?

Maar goed, het heeft altijd gewerkt met deze 'oude' driver neem ik aan...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Silvan
PD2JK schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 07:15:
Ja, allemaal. Als je de computer daarna opnieuw start worden ze weer geïnstalleerd. Dezelfde driver wordt dan gebruikt, misschien is er een nieuwe driver beschikbaar?

Maar goed, het heeft altijd gewerkt met deze 'oude' driver neem ik aan...
Ok heb het gedaan, alles werd bij het opstarten netjes geinstalleerd, en detecteerde de webcam ook gelijk.

Maar nog krijg ik waarneer ik de (Orbicam) webcam software opstart "Webcam niet aangesloten". Ook in apparaatbeheer nog een geel tekentje....

Nog andere opties? :/

Verwijderd

Is het zo een draaibare webcam? Ik ken iemand bij wie de webcam ook regelmatig niet werkt. Een beetje heen en weer draaien wil dan vaak helpen. (los contactje ofzo).

• Silvan
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:57:
Is het zo een draaibare webcam? Ik ken iemand bij wie de webcam ook regelmatig niet werkt. Een beetje heen en weer draaien wil dan vaak helpen. (los contactje ofzo).
Ja dat is het het, heen en weer draaien probeer ik ook... Hij reageert er wel op, als hij 180 graden gedraaid is hoor je "disconnet - connect" geluid.... Maar verder maakt het helaas niks uit :(

Verwijderd

wss dan ergens een draadbreukje in de verbinding naar de webcam.

Kreeg je het geluidje altijd? of is dat pas sinds dit probleem.

• Silvan
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:04:
wss dan ergens een draadbreukje in de verbinding naar de webcam.

Kreeg je het geluidje altijd? of is dat pas sinds dit probleem.
Kreeg ik altijd, ook toen hij altijd werkte :)
Maar zoals ik in m'n beginpost zeg, volgens mij is het dus geen hardware probleem....

Is het mogelijk handmatig alles uit het register te verwijderen? Denk dat hier ergens de fout zit...
Met regedit weet ik, maar waar ik dan moet zijn...

• Silvan
Update! M'n webcam werkt weer!!!!

Wat ik gedaan heb:
- Alles wat ook maar met de orbicam software of drivers te maken had, verwijderd. Sommige dingen bleven achter in programfiles terwijl ik het al via Software of apparaatbeheer had verwijderd.... Dus dat handmatig verwijderd.
- Alle programma's die een webcam kunnen gebruiken (msn, skype) ingesteld dat ze niet moeten opstarten
- Vervolgens alle USB apparten verwijderd

En daarna opnieuw opgestart... weer alles opnieuw geinstalleerd.... kreeg een paar meldingen dat bestanden niet gevonden konden worden, dus daar heb ik naar toe moeten verwijzen via "bladeren"...

En hoppa het werkt!!! :D Super blij :>

Super bedankt voor de support hier!!!

Verwijderd

Mooi, veel plezier met de cam.
Pagina: 1