Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• VR46
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:03
Hallo,
Wij maken op kantoor gebruik van een Synology DS207+ NAS als fileserver, en nu wil ik deze optimaal gebruiken in combinatie met onze twee hoofdservers. Ik ben alleen nog niet thuis in Windows Server, lerende fase..
De situatie is als volgt; er zijn twee servers in een domein, waarvan een de domain controller is en ze maken gebruik van een centrale active directory, om het zo maar te zeggen. Zo kunnen gebruikers die in die AD geregistreerd zijn op allebei de servers inloggen, afhankelijk van de groepen waar ze lid van zijn. Nu is het me vandaag gelukt om ook de Synology in het domein en de active directory te registreren en dat lijkt erg goed te werken. Een van de servers is een terminal server, daar gaat het nu vooral even om.
Nu wil ik dus dat elke gebruiker zijn eigen map krijgt op de fileserver, en dat deze map een soort home directory wordt op hun terminal server bureaublad.
Nu weet ik echter niet zeker hoe ik dat het handigste aan kan pakken. Zoals het nu is staan de mappen van alle medewerkers in een share op de NAS, als gewone directory. Is dat handig, of is het een beter idee om elke gebruiker een eigen share te geven?
Daarnaast vraag ik me af hoe ik het voor elkaar krijg om die map of share vervolgens als 'standaardmap' voor de gebruiker in te stellen in de terminal server. Ik heb al gekeken onder het tabblad Profiel van de gebruiker waar je een netwerkmap kan opgeven als profieldirectory maar ik heb niet helemaal kunnen snappen wat dat precies inhoudt, ondanks wat googlewerk..

Hopelijk kan iemand me hier een beetje wijzer over maken! :)

• tim427
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-05 18:38

tim427

Turbulence!

Hier staat het 1 en andere in:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823334

Ik denk als je dit volgt al veel verder bent ;)

• VR46
Oke ik heb het even doorgelezen, maar ik kom hier vast te zitten:
quote:
Rechts klik op de OU die aangemaakt is voor de roaming profiles
Wat wordt hier bedoeld met "de OU"?

• Zonereaver
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:12
quote:
cbernardini schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:49:
Oke ik heb het even doorgelezen, maar ik kom hier vast te zitten:

[...]

Wat wordt hier bedoeld met "de OU"?
Met OU wordt Organizational unit bedoeld, met google is hier veel over te vinden (engelse wikipedia heeft veel informatie bijvoorbeeld)

Om het duidelijker te maken, in de AD ziet een OU er zo uit:
http://windowsitpro.com/Files/07/27330/Figure_01.jpg
alleen moet je in dit geval de OU aanklikken waar de users met roaming profiles zich bevinden.

Zonereaver wijzigde deze reactie 28-11-2008 10:58 (23%)

• VR46
Oke ik maak voor de duidelijkheid gebruik van Server 2008.
Ik heb een organisatie-eenheid map waarin alle medewerkers staan. In principe moeten alle medewerkers voorzien worden van roaming profiles, dus kan ik mooi die OU gebruiken.
Alleen als ik rechtsklik op die OU en dan op eigenschappen klik zie ik niets staan waar ik iets met groepsbeleiden kan doen... Doe ik iets fout?

• GreeTz
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-05 16:37

GreeTz

took the red pill

Je hebt ws Active Directory Users en Computers open en je moet even de Group Policy Management Console openen. Deze console toont de zelfde inhoud, echter zonder objecten. Hier kun je per OU instellen welke beleidsinstellingen er uitgevoerd moeten worden.

Alleen:           DE GROETJES

• Zonereaver
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:12
Als het goed is staat er bij eigenschappen van de OU een group policy tab.

• VR46
Nee dat zie ik er helaas niet staan, ik heb even deze screenshot gemaakt:
http://files.carlobernardini.nl/ADS_Roaming_Profiles-thumb.gif

Daarnaast heb ik per ongeluk een nieuwe OU "Roaming profiles" gemaakt in de OU van de medewerkers, maar als ik die weer probeer te verwijderen krijg ik een foutmelding dat ik geen rechten heb om die te verwijderen of dat die beschermd is tegen onopzettelijke verwijdering, terwijl ik onder het administrator account ingelogd ben... Hoe kan ik die weer verwijderen? En wat doe ik verkeerd met die OU's?

//Edit: ik heb de reply van Greetz even over het hoofd gezien, ik zat inderdaad in het Active Directory scherm te kijken. Is Group policy management console in de nederlandse versie hetzelfde als Groepsbeleidbeheer? T'is een beetje verwarrend, die taalverschillen, dus just checking...

VR46 wijzigde deze reactie 28-11-2008 11:58 (42%)
Reden: Heb de reply van GreetZ over het hoofd gezien

• GreeTz
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-05 16:37

GreeTz

took the red pill

Helemaal goed!

Onder Windows 2000 en 2003 was group policy beheer uit te voeren in AD- Users en Computers, maar met de installatie van Group Policy Management console (GPMC) onder 2003 en vanaf 2003 R2 vind je het beheer van beleidsinstellingen in de Group Policy Management Console.

Alleen:           DE GROETJES

• VR46
quote:
GreeTz schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:19:
Helemaal goed!

Onder Windows 2000 en 2003 was group policy beheer uit te voeren in AD- Users en Computers, maar met de installatie van Group Policy Management console (GPMC) onder 2003 en vanaf 2003 R2 vind je het beheer van beleidsinstellingen in de Group Policy Management Console.
Mooi, het zit inderdaad te vorderen :-)
Nu heb ik even een testcomputer met XP SP3 toegevoegd aan het domein, en ik krijg keurig een klassiek aanmeldschermpje, maar nu heb ik een vrij apart probleem; als bijvoorbeeld de gebruikersnaam intyp verschijnen er soms cijfers in plaats van letters... Ik heb al alt+shift geprobeerd om de taalinstellingen te switchen maar tevergeefs... Kan dit te maken hebben met een verkeerde instelling in het groepsbeleidbeheer?

Met die roaming profiles die ik nu dus heb ingesteld, klopt het dan dat alles wat bijvoorbeeld op het bureaublad van de gebruikers staat, automatisch op de fileserver terecht komt? Of heb ik het verkeerd begrepen en is het alleen voor gebruikersprofielen? Zoja, hoe kan ik dan instellen dat alles wat de gebruiker op zijn bureaublad of in mijn documenten zet, automatisch over wordt gezet naar de synology fileserver? En dat er automatisch een network mapping wordt gemaakt naar een bepaalde share op die fileserver?

\\Edit: Ik heb gevonden waardoor die vreemde toetsinvoer wordt veroorzaakt, dat was omdat numlock aan stond.. Voor zover ik weet hoort dat dan alsnog niet te gebeuren, maargoed, ik probeer het zo uit te zetten in de bios.

VR46 wijzigde deze reactie 28-11-2008 12:36 (7%)
Reden: Probleem met vreemde toetsinvoer gevonden

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True