Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Misschien is mijn vraag ergens in het forum te vinden, maar ik verdwaalde redelijk. Excuses als ik naar de bekende weg vraag.
Het probleem is het volgende. Ik probeer de computer van een vriend op te lappen. Het ding is supernieuw. Volgens mij redelijk merkloos, want hij is door de plaatselijke computerboer in elkaar gezet. Veeel te veel voor betaald, je kent het wel.
Nou heeft de pc een partitie waarop recovery files staan. Het zijn er twee: full.GHO en full0001.GHS. Het probleem is echter dat ik geen tool kan vinden om het systeem te herinstalleren. Niet op cd en niet in het syteem.
Weet iemand misschien waar ik een tool kan vinden waarmee ik het systeem kan herinstalleren?
Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

probeer het eens met norton ghost :)
en waar je die kan vinden, tjsa.. dat valt helaas buiten de policy...

maarrem, vraag het anders eens aan de leverancier van die pc. je levert tenslotte geen pc's uit met onbruikbare images :P

Verwijderd

Gewoon even CD'tje downloaden zou ik zeggen? En gewoon de bij de computer behorende key gebruiken.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al gegoogled op de bestandsextensie?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mogelijk/waarschijnlijk (afh. van merk) kun je de recovery-procedure starten door een bepaalde (functie-)toets in te drukken tijdens het opstarten.

Uit m'n hoofd was het bijv. F9 bij Asus, kijk in de handleiding of google anders voor jullie merk laptop (op 'start recovery laptop key' o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga eens wat proberen. De leverancier bellen is natuurlijk de snelste oplossing, maar zoals ik al zei, is het een zeer plaatselijke computerboer en we hebben al genoeg moeite gehad om hulp van ze te krijgen...
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Iva_Bigone schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:52:
Mogelijk/waarschijnlijk (afh. van merk) kun je de recovery-procedure starten door een bepaalde (functie-)toets in te drukken tijdens het opstarten.

Uit m'n hoofd was het bijv. F9 bij Asus, kijk in de handleiding of google anders voor jullie merk laptop (op 'start recovery laptop key' o.i.d.).
Helemaal correct. Probeer F10 en F11 eens, het is een van die twee bij Hewlett Packard en Packard Bell. Tools om die custom-images te openen zal je nog niet zo snel vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door YellowOnline op 28-11-2008 00:41 . Reden: Verkeerde quote ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
YellowOnline schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:41:
Probeer F10 en F11 eens, het is een van die twee bij Hewlett Packard en Packard Bell. Tools om die custom-images te openen zal je nog niet zo snel vinden.
Misschien scheelt het als je de topicstart nog even doorleest? :)
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:44:
Volgens mij redelijk merkloos, want hij is door de plaatselijke computerboer in elkaar gezet. [..]
Nou heeft de pc een partitie waarop recovery files staan. Het zijn er twee: full.GHO en full0001.GHS.
Ghost lijkt me voldoende dan :)
maar dat is ook logisch als je op de extensie gaat [google=*.gho ghs files]

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 28-11-2008 11:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:16:

Ghost lijkt me voldoende dan :)
maar dat is ook logisch als je op de extensie gaat [google=*.gho ghs files]
Die .GHO-files van de Asus-laptop die ik had waren in ieder geval niet te gebruiken/openen met Norton Ghost, kreeg een error toen ik het ooit probeerde (meen iets van "password protection").
Heb me toen rot zitten zoeken/googlen of er een 'universeel' password voor bestond, maar zonder succes.

Maar misschien heeft de TS meer geluk met zijn 'witmerk' laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door 3dfx op 28-11-2008 11:22 ]

Pagina: 1