Neoware EON E100 Thin Client

Pagina: 1
Acties:

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 12:17
Hallo

Ik wil graag een eigen web/ftp/mail servertje opzetten. Ik wil daarvoor een Neoware EON E100 Thin Client gebruiken.

Specs:
- VIA C3 Nehemiah
- 800MHz processor
- 256 MB RAM (nog 1 bankje vrij, PC3200U geheugen)
- 512 MB IDE Flash (eventueel hardeschijf in te bouwen)
- 4x USB 2.0 poorten
- 1x 10/100 netwerk aansluiting
- 2 seriële poorten
- 1 paralelle poort
- PS/2 aansluitingen
- VGA poort
- Audio poorten

Denken jullie dat ik als "beginner" hier wat aan heb om een webservertje op te zetten waarmee ik leuk kan experimenteren etc.?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja lijkt me prima. Maar je moet er natuurlijk geen Hyves achtige site op gaan hosten.

• Patjuh1990
Nee ok, dat was ik ook niet van plan.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou wel absoluut een harde schijf inbouwen. Volgens mij is de snelheid van zo'n flash module niet om naar huis te schrijven, evenals dat 512MB zeer weinig is. Maar goed, met een lichte linux versie kan dat ook vast wel lukken.

• Patjuh1990
Een hardeschijf komt er sowieso in ja. Die 512mb red ik het absoluut niet mee.

Ik heb nu al een webserver draaien op een QNAP TS-100 NAS, maar bij een NAS zit je toch weer met beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Patjuh1990 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:42:
Een hardeschijf komt er sowieso in ja. Die 512mb red ik het absoluut niet mee.

Ik heb nu al een webserver draaien op een QNAP TS-100 NAS, maar bij een NAS zit je toch weer met beperkingen.
en zo'n thin client is natuurlijk ook lekker energiezuinig ;). Ik heb thuis een servertje staan met dezelfde processor en hoeveelheid geheugen er in. Windows XP draait redelijk soepel en is goed benaderbaar met het terminal progje van microsoft. (start run mstsc, wel enablen op je server in je systemproperties). Ook linux draait soepel (ik heb de pendrivelinux distro gebruikt).

Verder is het misschien wel een uitdaging om een OS te installeeren als je het wilt doen via een slave cd/ dvd drive. Misschien is het verstandig eens te kijken naar een network boot.

-_-

Pagina: 1