Toon posts:

meerdere AM2 sockets

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is momenteel opgebouwt uit een Asus M2N-SLI-Deluxe moederbord met een AMD Athlon 64 X2 5600+, een Asus 8600GT 512MB Silent DualDVI, 2GB DDR2 en 1.300TB aan storage (SATA 500GB en 750GB, IDE 80GB OS X). Nu ik zou graag wat extra power hieraan toevoegen, een extra 8600GT kaart in SLI (zodat ik ook een 3de monitor kan aansluiten), wat extra geheugen en vooral een extra processor (Phenom X4).

Nu is het niet echt duidelijk of er ergens moederborden bestaan met 2 AM2(+) sockets, het enige wat ik op het internet kan vinden zijn verwijzingen naar socket uitbreidingsborden op PCI-express, maar die zien er verre van geloofwaardig uit.

Dus wat ik hier vraag, kan dat of zijn meerdere sockets voorbehouden aan servers met socket F ?

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 14:55
Naar mijn weten bestaan er geen moederbord met fysiek twee AM2 sockets. Daarvoor zul je echt bij het Socket F platform (= Opteron) moet gaan kijken. Maar dit is veel duurder.

Maar waarom zou je een Athlon 64X2 5600+ willen kruizen met een Phenom X4? Daar haal je volgens mij geen enkel voordeel mee (en het zou ook never nooit kunnen werken, aangezien dual core systemen met twee fysieke losse processoren altijd van hetzelfde type en zelfde batchnummer moeten zijn)

Je kan dan beter een Phenom X4 plaatsen i.p.v. jou Athlon X2. Dan heb je iig wel 4 Cores tot je beschikking i.p.v. 2 nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Chiel340 op 27-11-2008 23:09 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Meerdere sockets is alleen mogelijk met de socket F. Enkel de Opteron 2 en 8 serie hebben extra HyperTransport verbindingen die meerdere cpu's met elkaar kunnen verbinden.

March of the Eagles

Verwijderd

Het antwoord is ja.

De uitleg is: Je hebt sowieso server processoren daar voor nodig. Verder kan je ook niet mixen. Je kan dus geen Athlon met een Phenom laten samen werken. Verder kan je beter geen extra 8600GT er bij doen, maar gewoon een nieuwe kaart kopen die een stuk sneller is. Een HD4850 is een mooi kaart. Wil je toch een snellere processor, dan zul je of gewoon een phenom of een 6400+ er op moeten zetten, of over stappen naar Intel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je even had gekeken naar de verschillende platformen dan had je geweten dat een dual socket AM2 niet bestaat, maar dat je daarvoor dus moet kijken naar borden met socket F.

Omdat dit best simpel zelf uit te zoeken is, gaat deze dicht.

Dit topic is gesloten.