Ik gebruik nu internet van kennisglas. Het wordt voornamelijk in studentenkamers geleverd. Er zit in de muur een RJ-45 poort waar 801.2X authenticatie (Met SecureW2 van Erasmus Universiteit) voor nodig is. Wat ik wil proberen is om een (wireless) netwerk in m'n kamer te maken, maar sinds dat poortje geen router hapt zit ik nu vast. Weet iemand een oplossing?
Ik denk dat je dan een oud pctje moet gaan mishandelen hiervoor.
Dubbele netwerkkaart erin, en dan een switch met accesspoint erachter.
Internet connection sharing van windows kom je dan al een heel eind mee.
Dubbele netwerkkaart erin, en dan een switch met accesspoint erachter.
Internet connection sharing van windows kom je dan al een heel eind mee.
Met het standaard Surfnet wordt er een 802.1x tunnel naar je computer gelegd. Daarom heb je ook SecureW2 nodig om aan jouw kant deze tunnel aan te kunnen.
Je eerste computer (of router) die de verbinding ontvangt kan na beëindiging van deze tunnel Internet doorverbinden met je netwerk (switches en wifi accesspoints).
Er zijn 4 oplossingen:
Je eerste computer (of router) die de verbinding ontvangt kan na beëindiging van deze tunnel Internet doorverbinden met je netwerk (switches en wifi accesspoints).
Er zijn 4 oplossingen:
- Neem Pilmo (wel abonnementskosten), daar heb je dit probleem niet. Hier kun je gewoon een router gebruiken (zonder ingebouwd modem).
- Koop een router die zelf de 802.1x tunnel aan kan.
- Tunnel internet via een windows computer door (verbindingsbrug), dan moet deze natuurlijk wel aan staan.
- Bouw zelf een router van een oude computer d.m.v. linux (heb ik gedaan, is ook gelijk mijn server). i.p.v. SecureW2 gebruik je nu WPA_Supplicant. Als je zoekt op Kennisglas of Stadswonen en Ubuntu of WPA_Supplicant is er inmiddels genoeg info te vinden (bijv. op ubuntuforums).