Beste mensen,
Hier mijn vraag:
Schrijf een programma dat een datum in verschillende formaten kan weer geven en lezen. De formaten zijn : 03-03-1967, 03 maart 1967, 1967-maart-03, maart 03 1967.
Het invoeren van de datum lukt nog wel, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het programma 01 als januari, 02 als februari, 03 als maart enz enz ziet ??
Hierbij de code die ik tot nu toe heb:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main ()
{
string dag, maand, jaar;
// char* month[] = { "januari", "februari", "maart" }
// char* charMont = month[m-1]
cout << " Voer de datum in gescheiden door / " << endl;
cin >> dag;
cin.ignore(); // negeer '/' karakter
cin >> maand;
cin >> jaar;
cin.get();
cout << "De datum is: " << dag << " " << maand << " " << jaar << endl;
cout << "De datum is: " << maand in letters << dag << jaar << endl;
cin.get();
}
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu wil ik de maand als 01 invoeren en als januari weergeven. De maand in letters moet op de plek van: maand in letters . Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik dit het beste aan kan pakken. De variabele maand wordt dus 1.... en dan...??
Ik hoor het graag van de experts, alvast bedankt
Hier mijn vraag:
Schrijf een programma dat een datum in verschillende formaten kan weer geven en lezen. De formaten zijn : 03-03-1967, 03 maart 1967, 1967-maart-03, maart 03 1967.
Het invoeren van de datum lukt nog wel, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het programma 01 als januari, 02 als februari, 03 als maart enz enz ziet ??
Hierbij de code die ik tot nu toe heb:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main ()
{
string dag, maand, jaar;
// char* month[] = { "januari", "februari", "maart" }
// char* charMont = month[m-1]
cout << " Voer de datum in gescheiden door / " << endl;
cin >> dag;
cin >> maand;
cin >> jaar;
cin.get();
cout << "De datum is: " << dag << " " << maand << " " << jaar << endl;
cout << "De datum is: " << maand in letters << dag << jaar << endl;
cin.get();
}
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu wil ik de maand als 01 invoeren en als januari weergeven. De maand in letters moet op de plek van: maand in letters . Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik dit het beste aan kan pakken. De variabele maand wordt dus 1.... en dan...??
Ik hoor het graag van de experts, alvast bedankt