Toon posts:

Quote van CMS Overhaul

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST

Beste tweakers,

In een verzoek om een CMS (http://www.lakombolab.com/test/site/) van een designerportfolio te fixen, ben ik ook gevraagd om een quote (prijskaartje) van mijn service.
Ik hoor een behoorlijk aantal dingen op te knappen
* None of the loadings are showing up. I designed 2 different kind of loading. The small ones and the big/main one.
* The Interface doesn’t build itself properly. It doesn’t match the reference (step by step).
* As well as the buttons (roll-over sub-menu, previous, next…)
* The main buttons, on roll-over, the cross shouldn’t touch the word
* The sub-buttons (posters, stickers…): on roll over the line should come across the word (not under)
en dan 30 a 40 van zulke demands.

Nu ben ik niet zo thuis in de prijzen van programmeren.
Hoeveel vraagt een doorsnee programmer voor zoiets (btw. ik mag de deadline zelf bepalen als dat belangrijk is)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom doe je niet een prijs per uur?

Zie ook Programming FAQ - Hoeveel kan ik vragen voor ...? trouwens :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:38

Kettrick

Rantmeister!

Zou ik ook voor gaan. als je zelf iets bouwt met eigen tools kan je dat redelijk inschatten, andermans puin ruimen is moeilijk te plannen :X

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Die FAQ heb ik al een keer door gelezen, en dat gaat vooral over hele professionele jobs.
Ik zoek ook absolute getalen in plaats van abstracte.
Hoeveel kan ik vragen voor bijvoorbeeld de voorgenoemde taken in de TS.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:59
Hoe moeten wij dat nu inschatten, ik kan wel zeggen 5 minuten werk dus 10 euro, maar jij bent er misschien wel 3 weken mee bezig. Dus dat zul je toch echt zelf in moeten schatten.

Een prijs per uur en dan het aantal uren inschatten is een manier om een indicatie te geven.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
urk_forever schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:02:

Een prijs per uur en dan het aantal uren inschatten is een manier om een indicatie te geven.
Ja, dat is juist mijn vraag. Wat is een normale prijs per uur?

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Je kunt ook proberen een schatting te maken en dan 2 prijzen af te geven een voor uurloon (dus op basis van nacalc) en een voor fixed price, waarbij je bij de fixed price altijd een opslag meeneemt van bijv (15 a 20%).
Wat jouw uurprijs is is voor ons natuurlijk moeilijk in te schatten.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:23:
[...]
Ja, dat is juist mijn vraag. Wat is een normale prijs per uur?
Geen idee, maar als jij geen ervaren programmeur bent, dan is die prijs in elk geval niet zo hoog. Wat is jouw achtergrond, wat doe je? Ben je een scholier/student met een opdrachtje?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Realistisch gezien zou ik eerst even met de klant overleggen hoe dit gefinancierd gaat worden...

Want dit klinkt gewoon als fouten van de vorige designer, als de klant het volledig kan verhalen op de vorige designer ( de eisen klinken mij in de oren als niet goed werk afgeleverd door de vorige designer ) dan de volle mep berekenen.
Als de klant nu weer de volle mep voor jou moet betalen dan heeft hij dus 2x ( 1x originele designer, 1x jou ) voor zijn website moeten betalen, daar houden klanten niet zo van leg hem dan dus goed uit dat jij in andermans code gaat zitten wroeten en zo ongeveer niets uit je oude code-base kan gebruiken. Het gaat jou dus meer tijd kosten dan gebruikelijk, als je de opdracht echt graag wilt kun je nog enige korting verlenen.

Wat de prijs per uur is dat mag je helemaal zelf bepalen, je hebt zoontjes van de baas die voor 15 euro per uur werken en je hebt grote bedrijven die rustig een paar honderd euro per uur vragen. Simpel gezegd, huurt hij zijn buurjongen in dan betaalt hij 25 euro per uur, huurt hij lost boys in dan schat ik dat hij 125 euro per uur betaalt. Alles is afhankelijk van kennis en kunde en wordt weer beinvloed door factoren als kan je zelf even een cms uit de kast halen of moet je een custom cms schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg!
Ik ben geen pro, mij zou je dus beter kunnen beschouwen als een student met dit als bijbaantje.

Erg bedankt voor jullie reacties.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 17:15

TheDane

1.618

en hoe heb je 't dan opgelost? Om dit topic nog enige waarde te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:49:
Ik weet genoeg!
Ik ben geen pro, mij zou je dus beter kunnen beschouwen als een student met dit als bijbaantje.

Erg bedankt voor jullie reacties.
Ga dan niet je hele startpost doorstrepen :X

GoT is geen helpdesk voor jou waarbij je je probleem kan deleten / doorstrepen omdat het niet meer relevant is voor jou. Het idee erachter is dat je problemen en mogelijke oplossingen bij elkaar houdt zodat de volgende met een soortgelijk probleem geen topic hoeft aan te maken, maar hetzelfde probleem kan nalezen en de oplossingen toepassen :)

Als een topic niet meer relevant is, zakt het vanzelf wel af en verdwijnt het in de topic listing archieven ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik doe soms wat extra extra werk en dat vraag ik een uur tarief van 65 euro per uur. Ik doe in elk geval nooit aan fixed pricing omdat je uiteindelijk altijd meer werk moet doen dan afgesproken en dat levert dan altijd gezeur op.

Wel doe ik dan een gratis (functional and technical) requirements studie (RS) op voorwaarde dat hij/zij hetgeen wat moet gebeuren bij mij laat doen. Anders moeten zij alsnog de RS betalen. Middels de RS is daarna een goede indicatie te maken van hoeveel uren bij schatting nodig zijn en de opdrachtgever heeft dan enigszins een idee wat de kosten zullen zijn.

Meerwerk neem ik altijd als addendums op en worden opgepakt nadat de eerder afgesproken werkzaamheden zijn voltooid. Ook bepaal ik meestal meerdere milestones (zonder datum) dat de opdrachtgeven van tijd tot tijd kan zien wat de vorderingen zijn..

If it isn't broken, fix it until it is..

Pagina: 1