Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met opstarten excel en word 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop heb ik sinds vorige week een lastig probleem met excel en word 2007. Ik draai Vista Enterprise.
Bij het opstarten van excel 2007 krijg ik de volgende melding: Opening the VBA project in this file requires a component that is not currently installed. The file will be opened without the VBA project. For more information, search Microsoft Office Online for 'VBA converters'.
Vervolgens krijg ik een melding met titel Repairs tot 'ABCMM.XLA'. Excel was able to open the file by repairing or removing file unreadable content. This workbook has lost its VBA project, ActiveX controls and any other programmability-related features. Click to view log file listing repairs: C:\Users\...\AppData\Local\Temp\error133000_01.xml Daarin staat: Errors were detected in file 'C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\xlstart\ABCMM.XLA'

Als ik word 2007 opstart dan start hij even en sluit dan gelijk weer af, hier is dus ook iets goed mis.... Bij de rest van Office 2007 ondervind ik geen problemen.

Ik heb inmiddels office 2007 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar de problemen blijven bestaan. Ik kan word en excel 2007 wel zonder foutmelding gebruiken als ik inlog op de Administrator account, maar dat lijkt me niet een goede oplossing. Weten jullie misschien wat hier aan de hand kan zijn?

Verwijderd

dit betreft waarschijnlijk een oude exceladdin die nog in de eerste vbaversie is aangemaakt, in de taal van de gebruiker (bv. een duitstalige excelversie 5 had ook duitstalige vba) en niet meer omgezet kan worden door de nieuwe officeversies.het probleem
ik vermoed dat dit zal wel opgelost kunnen worden door het verwijderen van abcmm.xla uit de xlstartfolder naarwaar je verwijst (best verplaatsen of een kopie maken).
het wordprobleem staat iig los van bovenstaand, vind je iets terugin de windows logs of zijn er uitgeschakelde items?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels uit de add-in map abcmm.xla, designer.xla en pp.xla verwijderd en in de prullenbak geplaatst. In de log van vandaag zie ik toch nog een error bij excel staan:
Microsoft Office Excel
Excel experienced a serious problem with the 'designer' add-in. If you have seen this message multiple times, you should disable this add-in and check to see if an update is available. Do you want to disable this add-in?

Bij het opstarten van Excel geeft hij nu geen fouten meer aan, dus dat is wel opgelost denk ik. Bij de details van Word 2007 zie ik staan:
ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6308.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6215.1000. This session lasted 85 seconds with 60 seconds of active time. This session ended with a crash.
Ook zie ik dit staan: [ Name] Microsoft Office 12 Sessions

- EventID 7001

[ Qualifiers] 0

Level 2

Task 0

Keywords 0x80000000000000

- TimeCreated

[ SystemTime] 2008-11-27T13:45:33.000Z

EventRecordID 621

Channel OSession

Computer x.x.tue.nl

Security

- EventData

0
Microsoft Office Word
12.0.6308.5000
12.0.6215.1000
85
60

Bij het kopje warnings zie ik bij Microsoft Office tientallen errors staan. Veelal met de volgende tekst: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6308.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6215.1000. This session was terminated unexpectedly. Deze error heeft event ID 7003.
Via de online help kom ik niet veel verder. Wel denk ik dat het waarschijnlijk aan het programma MicroGrafx ligt. Dit programma heb ik al gedeinstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.
Kunnen jullie uit deze log opmaken wat er fout gaat/te verbeteren is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 10:47 ]