Laatst-gewijzigd datum van bestand aanpassen; hoe? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als je een kladblok bestand op 20:27 PM aanmaakt en om 20:30 delete je er iets uit en sla je het weer op, dan staat er bij eigenschappen een tijd en datum wanneer het voor laatst verandert is, dus in dit geval staat er 27-11-2008 20:30.

Bestaat er dus een programma om ervoor te zorgen dat de tijd wanneer het voor het eerst is aangemaakt/veranderd blijft staan, dus in dit geval 27-11-2008 20:27.

Ik zou echt niet weten welke trefwoorden ik op google kan gebruiken.

Mvg.
nemsus

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als het eenmalig is, kun je ook altijd even snel je systeemdatum aanpassen, dan heb je hetzelfde resultaat :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan het NTFS last accessed registry tweak eens op kunnen zoeken en kijken of dat is waar je naar op zoek bent.

verder wel handig te vermelden: je besturingssysteem.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Mijn besturingssysteem is Windows XP Proffesional.

@ Wiethoofd
Heb het geprobeerd maar werkt op de één of andere manier niet...

@ Michael Knight
Die manier snap ik niet...

Ik wil dus de datum en tijd ervan kunnen wijzigen, zodat ze ook op andere pc's die datum en tijd die door mij is veranderd kunnen zien... Of dat het de 1ste tijd aan blijft houden, zodat het niet veranderd na de 1ste keer...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 11:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er is v.z.i.w. geen programma wat ervoor zorgt dat die tijd blijft staan. :) Er zijn echter wel programma's om die tijden (en andere eigenschappen) handmatig aan te passen naar de door jouw gewenste.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-08 19:03
Je hebt de creatie datum toch al?

Waarom dan de datum laatst gewijzigd hetzelfde hebben?

Verwijderd

Topicstarter
@ Cloud :D
Dat is ook perfect! Maar zien ze dan op andere PC's die tijd die ik heb ingevuld dan ook of de originele?

@ Mr. Koers
Als je de kladblok daarna wijzigd, komt dat in de eigenschappen log ook te staan...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 20:50 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De enige manier die ik ken is via programma's waarmee je handmatig de datum/tijd kunt aanpassen. Total Commander kan dat onder andere (via Files > Change Attributes).
Er is ook een tooltje Properties Plus wat hetzelfde kan, maar ik weet niet of dat nog ergens te vinden is. Het is jaren geleden dat ik die heb gebruikt.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:49:
@ Cloud :D
Dat is ook perfect! Maar zien ze dan op andere PC's die tijd die ik heb ingevuld dan ook of de originele?
De tijden die jij ingevuld hebt :)

Er is vrij veel gratis software hiervoor, bijvoorbeeld FileDate Changer. Zie voor de rest hier op google.

@hieronder: dat gaat inderdaad op voor de creatiedatum, maar niet voor de modificatie datum.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 27-11-2008 20:56 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 15:23
Nee, dat zien ze op andere systemen niet.

Als ik me niet vergis is de creatietijd een eigenschap van het bestand in het bestandssysteem, meestal FAT32 of NTFS. Als je een bestand kopieerd wordt alleen de inhoud van het bestand gekopieerd, niet alle eigenschappen. Als je het bestand naar een andere computer kopieerd zal op die computer de datum en tijd waarop het bestand gekopieerd werd als aanmaaktijd aangegeven worden.

Kijk maar naar bestanden die je download, die hebben de datum waarop jij ze hebt opgeslagen, niet waarop de uitgever dat heeft gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
@ Cloud
Dat is goed, maar dan zie je alsnog dat ie veranderd is ... :( Je kan wel de veranderde tijd invulle etc, maar kan ik niet bijv. doen dat ie dat Laatst gewijzigd wegblijft?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:40

Onbekend

...

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:44:
Ik wil dus de datum en tijd ervan kunnen wijzigen, zodat ze ook op andere pc's die datum en tijd die door mij is veranderd kunnen zien... Of dat het de 1ste tijd aan blijft houden, zodat het niet veranderd na de 1ste keer...
Ik maak hieruit op dat andere mensen moeten kunnen zien op welke datum/tijd jij het bestand hebt aangepast. (Niet hebt gemaakt dus.)

Als dit zo is, kan je gewoon het bestand zippen en dan versturen.
Als de ontvanger het zipje uitpakt ziet hij de laatste wijzigingsdatum staan waarop jij hem hebt aangepast.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:01:
@ Cloud
Dat is goed, maar dan zie je alsnog dat ie veranderd is ... :( Je kan wel de veranderde tijd invulle etc, maar kan ik niet bijv. doen dat ie dat Laatst gewijzigd wegblijft?
Nee dat is iets van Windows. Je kunt het alleen achteraf terugzetten, niet tegenhouden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al! Bedankt voor de snelle support! Het was gewoon het programma wat Cloud bedoelde! Bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Beste nemsus, we verwachten dat je dit soort problemen eigenlijk zelf wel kan oplossen. De zoekwoorden die benodigd zijn om dit te vinden zou je zelf ook moeten kunnen bedenken; en dat zou dit topic dus eigenlijk overbodig maken. Zou je Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door kunnen lezen? Zoek dan de volgende keer zelf even, en let daarna op je topictitel en andere tips uit eerdergenoemde FAQ :)

Ik pas voor deze keer je topictitel even aan zodat wel duidelijk wordt wat je bedoelt.

Onveranderd > Laatst-gewijzigd datum van bestand aanpassen; hoe? *

[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 27-11-2008 23:07 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1