Arcserve problemen bij wijziging in datamappen

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43
Goedendag,

Op een server die ik beheer draait arcserve 11.5. Dit op zicht draait allemaal naar behoren wat betreft exchange e.d.

Wat betreft de data heb ik wat problemen.

Op het moment van inrichten hadden ze in hun datamappen bijvoorbeeld een folder die het "01 Lopende orders". Ze zijn nu aan het herstructureren. Deze map bestaat dus niet meer, tenminste hij heet nu bijvoorbeeld "05 openstaande trajecten".

Nu heb ik het volgende aan de hand. De Job-status wordt aangegeven dat de job mislukt is. Als ik echter in de job log ga kijken dan zie ik dat het eigenlijk allemaal wel mee valt en dat hij de map "01 Lopende orders" niet heeft kunnen vinden de rest van de backup is gewoon goed gegaan.

Nadat ik wat verder ben gaan kijken is mij nu ook opgevallen dat de map "05 openstaande trajacten" niet vanzelf in de backup wordt opgenomen.

Samengevat vindt ik dit eigenlijk een behoorlijk irritant probleem.

Het gaat om een Windows 2003 sbs SP1
Brightstore arcserve backup r11.5 (SP1) Build 4144

Wat heb ik al gedaan
In arcserve heb ik gezocht naar instelling die het wijzigen van mappen moet opvangen, Deze heb ik niet kunnen vinden,

Mogelijke oorzaak
Het probleem is volgens mij ontstaan na een wijziging in de backup job. Dit was een wijziging waarbij ik 2 mappen in de datafolder heb uitgezonderd voor de backup. Dit waren twee fotomappen, welke nu door de klant op een externe hd gebackupt wordt.

Zou bovenstaande het probleem kunnen zijn en zo ja hoe los ik het dan op.

Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik het graag

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Dit heeft inderdaad te maken met de manier van het selecteren van mappen om mee te nemen in de back-up. Als je in een map een uitzondering o.i.d. maakt, dan wordt deze map in de dan bestaande vorm "gefixeerd" en moet je na wijzigingen deze handmatig aan de job toevoegen.
Je ziet dit ook aan het verschil in symbool voor de map [ ] vs [/] vs [X]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43
Dit is iets waar ik wat mee kan, ik ga kijken of ik het kan oplossen door een extra share aan te maken, waarop ik dan de data kan zetten die niet gebackupd hoeft te worden

• wuwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
je moet idd de bovenliggende map selecteren om alles in de onderliggende map mee te nemen in de backup, dan heb je bij gewijzigde mapnamen of nieuwe mappen hier geen problemen meer mee.
Wanneer je niet alles kunt selecteren omdat de backup dan niet op de tape past, dan zul je een groter backup systeem nodig hebben of na gaan denken of alles wat in die map zit wel in die map thuis hoort.

Doe je voordeel ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door wuwa op 30-11-2008 01:41 ]

Wuwa