Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JackPoint
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 29-10 22:28
Ik heb thuis voor de lol een oude pc staan. Daarop heb ik Windows Server 2003 gezet. Gewoon om een beetje te rommelen met Active Directory, Exchange e.d.

Ik heb voor mijn internet toegang een SMC7908VoWBRA2.

Nu heb ik op de server de AD geinstalleerd, DNS dus ook, en DHCP. Nu heb ik dus die SMC modem die ook DNS en DHCP heeft. Dat is dus dubbel. Omdat ik als ip voor de server een vast ip uit de range van de modem heb gebruikt kan ik vanaf een pc in het netwerk pingen naar ip-adres en naam van de server.

Maar nu wil ik graag mijn laptop in het domein hebben om wat dingen te testen. Omdat het nog niet goed zit met DHCP en DNS lukt dat niet.

Wat moet ik in mijn server of modem veranderen dat DHCP en DNS via de server lopen en niet meer via de router?

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
DHCP op je router uitschakelen ?

• DrClaw
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-10 22:01
inderdaad, de dhcp server op je modem moet uit, en in de dhcp tool van je windows server moet je aangeven waar de clients hun dns queries vandaan kunnen halen.

• JackPoint
Ik heb DHCP in de modem uit gezet. Hierna kreeg ik draadloos via mijn laptop geen ip. Na hand matig mijn oude ip en de juite gateway en DNS in te stellen kon ik ook weer via rpd in de server komen. Moet ik in mijn modem de DHCP door verwijzen naar de server?

Moet ik in de modem iets bij de DNS instellen of door verwijzen?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:30

franssie

Save the albatross

welke instellingen vwb DHCP en netwerkkaart configuratie heeft je server? Hier lijkt iets onzichtbaar te worden voor nieuwe klanten en dus fout te gaan?
//edit:/ je gebruikt wel dezelfde subnetjes?
//edit:/2/ en met DNS heb ik weinig ervaring maar ik denk dat je je server wel moet vertellen waar ie de DNSjes vandaan moet halen die ie niet zelf in beheer heeft. Dus ikke.lan zelf serveren en ikke.com verwijzen naar een externe dns server.

franssie wijzigde deze reactie 27-11-2008 22:35 (51%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• JackPoint
Ik heb net met een kennis over gehad die vertelde dat ik een DHCP relay agent in moest stellen in mijn modem. Deze functie zie ik niet in mijn router zitten, dus ik vroeg mij af of er alternatieve firmware is. Ik heb al gekeken voor dd-wrt maar die ondersteund geen SMC. (Mijn precieze type staat in de eerste post).

Weer iemand alternatieve firmware en of dit sowieso de oplossing is voor mijn probleem?

• dirk II
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Dat is niet nodig, je moet gewoon zorgen dat je Windows Server PC een DHCP server is.
Staat er een firewall op de Windows Server PC?

• JackPoint
De firewall staat aan. Ik zal testen of ik een IP krijg als ik die uit zet en ook DHCP van de modem uit zet. Wat ik me wel af vraag of een DHCP request door de modem heen gaat??

EDIT: Met de DHCP in de modem uit, en de firewall op de server uit krijg ik een ip! Welke regel moet ik in de firewall toevoegen om om DHCP te laten werken? Want ik wil graag de firewall aan hebben.

JackPoint wijzigde deze reactie 28-11-2008 16:45 (38%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True