Shoutcast Radio, Virtual DJ.

Pagina: 1
Acties:

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb het opgezocht, maar kwam zoveel(89) topics tegen dat ik maar beter een topic hierover kan openen.

Ik ga voor een Community site een echte virtuele radio station installeren. Hierbij dacht ik meteen aan 'Shoutcast'. Dit alles willen we op een server draaien, ik dacht het liefst op linux bak maar kan ook achteraf voor Windows gekozen worden. Wat we willen is dat er gemixt en Live in de uitzending gesproken kan worden. Via een .pls bestand zouden de luisteraars met Winamp of een andere programma kunnen luisteren.
Ik kwam Virtual DJ tegen.
Heeft iemand al ervaring met Virtual DJ?

Op 'streaming' gebied heb ik geen ervaring. Dit is ook de eerste keer dat ik dit ga doen.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Wat zijn jullie ervaringen? En natururlijk de TIPS!

Bedankt allemaal.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb een klein beetje ervaring met VirtualDJ. Het is een leuk programma, maar ik denk dat je er aardig wat tijd in moet steken om er uit te halen wat erin zit (lees:het is mij in een paar uur niet gelukt :P )
Verder voldoet het aan wat je wilt: Crossfade met meerdere liedjes (dus in elkaar over laten gaan) en je kunt streamen via je eigen PC maar ook via een externe server.
Er zitten trouwens ook een heleboel leuke effecten in, dus als je zin hebt kun je ook nog de Tiësto uit gaan hangen ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Ik heb ervaring gehad met VirtualDJ. Als je een beetje de faders zit te gebruiken en nog wat truucjes gaat uithalen merk je al snel dat het wel enige kracht van je pc vraagt wil je wat kwaliteitsgeluid eruit halen. VirtualDJ op de server draaien is in elk geval naar mijn idee dan ook alvast geen optie (als je dat in gedachten had).

VirtualDJ lijkt me voor die faders die je nodig hebt ook wat overdreven, of moet je echt al die functies van VirtualDJ hebben (het balkje waarin het geluid grafisch getoond wordt trekt het meeste van je processorkracht weg bijvoorbeeld). Wat dat betreft is Traktor al een stuk lichter is mijn ervaring, en loopt dan ook minder snel vast (waar ik bij VirtualDJ soms spontaan last van had).

• MrJames
Virtual DJ was ik ook niet van plan om op een server te draaien kan volgens mij ook niet. Shoutcast komt op een server en vanaf de Virtual DJ draaien en naar de server streamen. Vanaf de server dan weer naar de luisteraars.
Hier heb je een Tutorial voor Shoutcast <-> Virtual DJ.
Ik ga zelf niet alleen draaien maar ook dames bijv. Wat wel belangrijk is wat voor computer de dames hebben :d. Anders kan ik zoals Herelam zegt problemen krijgen.

Heeft iemand al geprobeerd tijdens het uitzenden te praten ? microfoon???

• MrJames
Iemand anders nog ervaring?? Die me kan informeren?