• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb een 70-tal XP metaframe servers draaien die in de MF20.dsn verwijzen naar:

citrixds.host.ctx

Dit is een SQL2000 database waarop word aangelogd middels SQL username en password.

in verband met het uitfaseren van de huidige datastore server heb ik een nieuwe SQL server gebouwd. Ook SQL2000 zelfde servicepack level e.d. Ook de rechten die op de oude DB zitten heb ik op de nieuwe gezet. Zelfde username etc.

Nu is het volgende stappenplan mijn plan:

1) Backup maken van de huidige datastore DB en deze vervolgens down zetten
2) De net gemaakte backup resotren op de nieuwe server
3) a-host record citrixds.host.ctx laten verwijzen naar nieuw ip adres van SQL server
4) Sommige servers staan niet ingesteld naar het dns record dus deze wil ik in de MF20.dns direct daarin aanpassen naar de dns record citrixds.host.ctx
5) Herstarten IMA services / Server reboot

Mis ik in deze iets ? Ik kan er niet voor kiezen om het gefaseerd te doen aangezien mijn server maar naar 1 datastore kunnen verwijzen en niet naar 2.

Ik heb dit nooit eerder gedaan dus vind het een vrij spannende actie, daar alle core-business hierop draait.
Iemand dit wel eens uitgevoerd?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

ga eens zoeken op www.brianmadden.com of www.citrix.com hier vind je echt veel informatie. en ja je mist een aantal zaken als dsmaint migrate. Ben zelf bezig uit te zoeken hoe een msde naar sql2005 te migreren en daarna paar servers om te zetten vandaar.
zie ook http://forums.citrix.com/message.jspa?messageID=311926

[ Voor 58% gewijzigd door mutsje op 27-11-2008 20:43 ]

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13

TF

bla bla

Topicstarter
nou dat stukje dsmaint migrate en dsmaint config had ik al bekeken. Ben uiteraard al even aan het rondkijken geweest.

Maar toch... het gaat van sql2000sp4 naar sql2000sp4 alle settings hetzelfde. Alleen een anders DNS record binnen de MF20.dsn

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

TF schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:13:
nou dat stukje dsmaint migrate en dsmaint config had ik al bekeken. Ben uiteraard al even aan het rondkijken geweest.

Maar toch... het gaat van sql2000sp4 naar sql2000sp4 alle settings hetzelfde. Alleen een anders DNS record binnen de MF20.dsn
dan hoef je alleen je mf20.dsn aan te passen.. staat volgens mij ook in het document..
zou handig zijn als je in je starters post de documenten die je al bekeken had ook even vermeld. Hebben anderen er ook wat aan :)

[ Voor 12% gewijzigd door mutsje op 27-11-2008 22:54 ]

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Houd ook rekening met het account waarmee je de database benaderd. Dit account dient natuurlijk ook aanwezig te zijn op de nieuwe SQL server en toegang te hebben tot de database.

Indien je een ander account gaat gebruiken, dien je deze in je MF20.DSN op te nemen en via het dsmaint commando ook bekend te maken binnen Citrix inclusief het bijhorende wachtwoord.

Verder klopt je strategie wel. Test het even met één (test)server voor mogelijk issues. Kijk goed naar het proces van het updaten/hercrearen van de Local Host Cache.

Succes