Toon posts:

Draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situatie:
Laptop (XP SP2) en Desktop (XP SP2) staan naast elkaar

Laptop heeft interne WiFi hard- en software -> verbinding prima!
Desktop gebruikt een goed geïnstalleerde SiteCom Wireless Network USB Adapter 54g WL-169 (de usb adapter werkt op de laptop als ik daar de standaard wifi functie uitschakel, daar ligt het dus niet aan).

Probleem:
De Desktop heeft geen enkel beschikbaar netwerk."Er zijn geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden. Zorg ervoor dat de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld."

Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb al geprobeer om handmatig de draadloze verbinding tot stand te krijgen..

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Staat de USB adapter misschien uitgeschakeld in apparaatbeheer?

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Draait de service "wireless zero configuration"??

Mijn weblog

Verwijderd

Topicstarter
@AE86: USB Adapter staat ingeschakeld
@MRED: deze draait inderdaad (status: gestart).

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Is de USB adapter niet gaar ofzo??
Kan je deze eventueel in een ander systeem testen??

Mijn weblog

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-03 16:43

CoolGamer

What is it? Dragons?

MRED schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:20:
Is de USB adapter niet gaar ofzo??
Kan je deze eventueel in een ander systeem testen??
De TS zegt dat hij dat getest heeft en geen problemen geeft.

Zou je de adapter op een andere USB-poort kunnen aansluiten en kijken of het dan werkt?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

franssie

Save the albatross

klinkt inderdaadals gare usb connectie - branden er wel lampjes op de stick?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• revhappy
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-02 16:22
Verander eens het kanaal van je modem/router.
Even inloggen in je browser (meestal 192.168.1.1 of 10.0.0.138) kijk in je manual voor het adres.
Daar kan je het kanaal terugvinden en veranderen. Wat ook wel eens helpt is de beveiliging even naar WEP zetten (64-bits). Good luck.......

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-03 16:43

CoolGamer

What is it? Dragons?

revhappy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:47:
Verander eens het kanaal van je modem/router.
Even inloggen in je browser (meestal 192.168.1.1 of 10.0.0.138) kijk in je manual voor het adres.
Daar kan je het kanaal terugvinden en veranderen. Wat ook wel eens helpt is de beveiliging even naar WEP zetten (64-bits). Good luck.......
Waarom zou je het kanaal veranderen als hij wel gewoon werkt in een andere computer. Zelfde geldt voor WEP, XP SP2 zou met WPA over weg moeten kunnen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je ssid niet "hidden" of "Verborgen",

dat zou verklaren dat de laptop hem wel kent, die heb je namelijk al veel eerder bekend gemaakt met het netwerk

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@TheCoolGamer: de adapter werkt ook op een andere USB-poort (3 stuks geprobeerd)
@Franssie: er branden wel lampjes op de stick, ook als ik de stick gebruik in mijn notebook (en natuurlijk mijn wifi daarop uitschakel) werkt het prima

De beveiliging is nu al WEP (64-bits), behoeft namelijk geen strikte beveiliging :)

@Fish: SSID is niet hidden, ik vind geen enkel draadloosnetwerk op de Desktop. Terwijl de notebook er naast (met wifi uitgeschakeld en ook gebruik makend van de usb adapter) geen moeite er mee heeft.

BTW(edit): de stick wordt prima geïnstalleerd en staat ingeschakeld in apparaatbeheer. Hij wordt ook herkend en de software start automatisch waardoor ik op "Lijst vernieuwen" kan klikken om beschikbare netwerken te vinden (die hij dan vervolgens niet vindt)..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 10:58 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

controleer het nou maar in je router

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:24:
controleer het nou maar in je router
Hij staat niet op hidden, helaas :/

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en als je nou eens netstumbler aanslingert .. zie je dan wel mischien iets ?

ek kan me alleen bedenken nu dat de antenne mischien erg ongelukkig is geplaatst (onder metalen bureau of te ver weg ofzo)

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 30-11-2008 12:21 ]

Iperf

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

franssie

Save the albatross

fish schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:20:
en als je nou eens netstumbler aanslingert .. zie je dan wel mischien iets ?

ek kan me alleen bedenken nu dat de antenne mischien erg ongelukkig is geplaatst (onder metalen bureau of te ver weg ofzo)
dat is met een usb-verleng kabeltje wel uit te zoeken?

Anders kom je in het hele de-installeren cyclus - maarkrijgt ie een auto-assigned IP of helemaal niets? Echt raar dat ie niets ziet, zou inderdaad ook eens netstumbler proberen - al zou dat geen resultaat mogen geven...

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 30-11-2008 13:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Heb de channel gewijzigd naar 13 i.p.v. 6. Krijg nu inderdaad het netwerk tussen de beschikbare netwerken. Helaas met signaalsterkte laag (krijg ook geen andere draadloze netwerken in het overzich te zien).

Enig idee? heb ook gelijk geupdated naar SP3.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-03 15:48
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:10:
Heb de channel gewijzigd naar 13 i.p.v. 6. Krijg nu inderdaad het netwerk tussen de beschikbare netwerken. Helaas met signaalsterkte laag (krijg ook geen andere draadloze netwerken in het overzich te zien).

Enig idee? heb ook gelijk geupdated naar SP3.
Probeer het eens op kanaal 11, 13 is een "speciaal" kanaal dat heeft met radiofrequenties te maken en wat in welk land wel legaal is.

Van de sitecom wl-169 kan ik helaas geen handleiding vinden, en ook niet tot welke kanalen die aankan.

In principe zijn de mooiste kanalen "1, 6 en 11" 13 kan ook maar dan moet je zeker weten dat je apparatuur dat aankan.

Verder kijk inderdaad ook even naar de positie van je wifi ontvanger in je desktop. Bij de laptop zal die op het werk oppervlak liggen, en vrijwel niet gestoort worden door een stalen kast van de computer, en staal in het buro. Voor je computer zou dat best eens het geval kunnen zijn, en dan kan een simpele usb verleng kabel uitkomst bieden.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

nsa1984 schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:34:
[...]

Probeer het eens op kanaal 11, 13 is een "speciaal" kanaal dat heeft met radiofrequenties te maken en wat in welk land wel legaal is.

Van de sitecom wl-169 kan ik helaas geen handleiding vinden, en ook niet tot welke kanalen die aankan.

In principe zijn de mooiste kanalen "1, 6 en 11" 13 kan ook maar dan moet je zeker weten dat je apparatuur dat aankan.

Verder kijk inderdaad ook even naar de positie van je wifi ontvanger in je desktop. Bij de laptop zal die op het werk oppervlak liggen, en vrijwel niet gestoort worden door een stalen kast van de computer, en staal in het buro. Voor je computer zou dat best eens het geval kunnen zijn, en dan kan een simpele usb verleng kabel uitkomst bieden.
Met network stumbler kun je zien of er meer wifi signalen in de buurt zijn en op welk kanaal die zitten, als dat zo is kies dan altijd een kanaal dat 2 hoger of lager is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu kanaal 11 geprobeerd en zie hem inderdaad met network stumbler. Blijf echter de melding krijgen dat er geen draadloze netwerken binnen bereik zijn gevonden, en als ik bereik (soms) heb is het signaal laag. Heb nu met een USB verlengkabel de adapter aangesloten, metaal/locatie als oorzaak zou daarmee moeten afvallen..

Hieronder gegevens van network stumbler, geen idee of dit iets verduidelijkt..
Chan: 11
Speed: 54 Mbps
Vendor: (Fake)
Type: AP
Encryption: WEP
SIgnal+: -92
Noise: -100
SNR+: 8
Flags: 0411
Beacon interval: 100

Misschien zegt het iemand wat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:38:
Heb nu kanaal 11 geprobeerd en zie hem inderdaad met network stumbler. Blijf echter de melding krijgen dat er geen draadloze netwerken binnen bereik zijn gevonden, en als ik bereik (soms) heb is het signaal laag. Heb nu met een USB verlengkabel de adapter aangesloten, metaal/locatie als oorzaak zou daarmee moeten afvallen..

Hieronder gegevens van network stumbler, geen idee of dit iets verduidelijkt..
Chan: 11
Speed: 54 Mbps
Vendor: (Fake)
Type: AP
Encryption: WEP
SIgnal+: -92
Noise: -100
SNR+: 8
Flags: 0411
Beacon interval: 100

Misschien zegt het iemand wat?
AP, daar kan 1 apparaat tegelijk op meen ik?
En heb je naast wireless zero config, ook de software draaien van sitecom ?
Het is niet verstandig om connectie software van sitecom tegelijkertijd met wzc te activeren.
En anders misschien de service aanzetten :) ?

Start > uitvoeren > type: services.msc > ok > daar staat hij tussen en kan je hem automatisch op laten starten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet eerlijk gezegd niet wat AP is. Ik heb zojuist de software van sitecom er af gegooid, maar dan werkt m'n adapter niet meer. Opnieuw geïnstalleerd via wizard nieuwe hardware; voltooid.

Network stumbler vindt het netwerk dus wel via de usb adapter :o

Verwijderd

Topicstarter
WZC staat op automatisch starten, status is gestart btw.

Verwijderd

Topicstarter
Verbonden, maar met signaal sterkte "zeer laag". Terwijl m'n laptop pal er naast uitstekend heeft. Is het signaal daar dan zo veel sterker? :S Lijkt steeds weg te vallen..

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je de richting van de antenne al eens aangepast?

(Als je binnen 24 uur iets nieuws te melden hebt en de laatste reactie is van jouw, moet je je reactie wijzigen i.p.v. steeds weer een nieuwe reactie te plaatsen.)

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 07-12-2008 15:26 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:23:
Verbonden, maar met signaal sterkte "zeer laag". Terwijl m'n laptop pal er naast uitstekend heeft. Is het signaal daar dan zo veel sterker? :S Lijkt steeds weg te vallen..
Je moederboard, heeft dat usb 2.0 aansluitingen :? , neem aan van wel, maar ik weet anders niet zo 1 2 3 iets anders te bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses onbekend. Ik heb inderdaad 2.0 USB aansluitingen.

Verwijderd

Je hebt de usb stick als Access Point gedefinieerd ipv als workstation, dus in configuratie tool de mode aanpassen.Je hebt namelijk al een AP om op in te loggen.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad. Wss heb je WPA1 of 2 als beveiliging.
Ik had eerst een G adapter gekocht maar die haalde de snelheid van men netwerk naar beneden (Wireless N router) dus ben ik trg naar winkel gegaan en heb ik een N adapter voor men desktop gehaald. Ik heb dus nu een desktop (XP) met een USB adapter en men laptop(vista) met ingebouwde kaart.

Nu dacht ik de problemen te hebben omzeild, het ding koste me wel €65 (USBadapter).
Maar helaas pindakaas, nog meer miserie. Met de tool van XP zelf kreeg ik geen verbinding. Ik zag het netwerk wel, maar kon geen verbinding maken.

Daarna heb ik de tool gebruikt die bij de adapter was mee geïnstalleerd. En via die tool, network manager, of hoe je het ook noemt, lukte het zonder problemen.

Mijn raad, stuurprogramma opnieuw installeren en de tool gebruiken die erbij zit, niet de incompetente zero XP manager of zoiets.

Router: Linksys Wireless N WRT160N
USB adapter: Linksys N,
Ingebouwde netwerkkaart: Intel Next generation
Pagina: 1