• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Tijdens het opstarten kom ik met een 'del' toetsaanslag gewoon in het bios. Keyboard werkt hier gewoon. Als ik XP daarna opstart, worden de toetsaanslagen niet geregistreerd. Aangezien ik op alle accounts wachtwoorden heb zitten kom ik XP ook niet meer in. Ook in safe mode helaas hetzelfde probleem. De search leverde mij op dat ik moet kijken in de devicemanager naar het keyboard (en eventueel een conflict hier). Maar doordat ik niet kan inloggen, enfin jullie snappen hem.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en testen waar je spaak loopt.

Verder systeemspecs vermelden en natuurlijk met wat voor type toetsenbord je wel je bios in kunt komen en in xp niet kunt inloggen. Als dit een PS/2 is zou ik eens een bios-update proberen, mocht het een USB-toetsenbord zijn, controleer dan eens of USB-legacy support wel aanstaat in de bios. Ook is bedraad/draadloos een belangrijke factor die roet in het eten kan gooien.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• mmedia
Wiethoofd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:05:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en testen waar je spaak loopt.

Verder systeemspecs vermelden en natuurlijk met wat voor type toetsenbord je wel je bios in kunt komen en in xp niet kunt inloggen. Als dit een PS/2 is zou ik eens een bios-update proberen, mocht het een USB-toetsenbord zijn, controleer dan eens of USB-legacy support wel aanstaat in de bios. Ook is bedraad/draadloos een belangrijke factor die roet in het eten kan gooien.
PS/2 en USB beide geprobeerd (heeft tot gisteren altijd prima gewerkt), maar allebei no go (in het biosmenu functioneren ze allebei wel). PS/2 is eenvoudig model met draad, de USB is draadloos. De systeemspecs volgen nog (niet mijn eigen pc). Bios is up-to-date en USB-legacy staat aan (nogmaals, tot gisteravond functioneerde alles prima).

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Ander tobo?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mmedia
PS/2 model vandaag gekocht, werkt prima onder bios en ubuntu etc. Geldt ook voor andere tobo. Dus lijkt geen tobo probleem te zijn (hardware-matig dan).
Lijkt op dit probleem Helaas ook hier geen oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door mmedia op 27-11-2008 18:22 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wat nou als je twee toetsenborden aansluit...
- Werken ze beiden of één van beiden of beiden niet?
- Verwijder alle tobo drivers en herstart (met je nieuwste tobo aan je computer)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mmedia
Sebazzz schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:27:
Wat nou als je twee toetsenborden aansluit...
- Werken ze beiden of één van beiden of beiden niet?
- Verwijder alle tobo drivers en herstart (met je nieuwste tobo aan je computer)
Beiden aangesloten: in bios werken ze dan allebei, bij het xp inlog scherm allebei niet.
Ik kom niet in Windows (alle accounts hebben een ww) dus kan drivers niet verwijderen. Of heeft iemand hier een truuk voor?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Werkt de boel is veilige modus wel? (zelfde procedure hehalen)

[ Voor 27% gewijzigd door Sebazzz op 27-11-2008 18:41 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mmedia schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:36:
[...]

Beiden aangesloten: in bios werken ze dan allebei, bij het xp inlog scherm allebei niet.
Ik kom niet in Windows (alle accounts hebben een ww) dus kan drivers niet verwijderen. Of heeft iemand hier een truuk voor?
Booten met bartpe cd , vandaar load hive doen en driver er met de hand uit registry slopen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is ook mogelijk om een scherm toetsenbord op te roepen als het goed is.
Je zou evt ook een linux live cd kunnen downloaden en kijken of je toetsenbord het sowieso af laat weten na het POST'en en bios-scherm of het softwarematig in windows fout is.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wiethoofd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:45:
Het is ook mogelijk om een scherm toetsenbord op te roepen als het goed is.
Je zou evt ook een linux live cd kunnen downloaden en kijken of je toetsenbord het sowieso af laat weten na het POST'en en bios-scherm of het softwarematig in windows fout is.
Linux CD heeft ie al geprobeerd:
mmedia schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:19:
[...]

PS/2 model vandaag gekocht, werkt prima onder bios en ubuntu etc. Geldt ook voor andere tobo. Dus lijkt geen tobo probleem te zijn (hardware-matig dan).
Lijkt op dit probleem Helaas ook hier geen oplossing.
Mijn gok is dat er een third-party keyboardprogramma draait en de boel verstoort. Bv. Logitech keyboard software.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

:$ even overheen gelezen
Mijn gok is dat er een third-party keyboardprogramma draait en de boel verstoort. Bv. Logitech keyboard software.
Dan zou hij in de veilige modus opstarten daar geen last van moeten hebben.

• mmedia
Wiethoofd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:39:
[...]

:$ even overheen gelezen

[...]

Dan zou hij in de veilige modus opstarten daar geen last van moeten hebben.
Klopt en in veilige modus helaas hetzelfde probleem. Grootste probleem op dit moment is dat ik niet ik kan loggen. Devicemanager benaderen lukt niet, of kan dit wel met BartPE bijvoorbeeld?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt in de veilige modus komen door op F8 te rammen, vlak voordat de windows driver geladen wordt. Je zou in datzelfde scherm ook kunnen kiezen voor de optie: Laatst werkende instellingen terugzetten. Kijken of dat van enig nut is.

• mmedia
Wiethoofd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:49:
Je kunt in de veilige modus komen door op F8 te rammen, vlak voordat de windows driver geladen wordt. Je zou in datzelfde scherm ook kunnen kiezen voor de optie: Laatst werkende instellingen terugzetten. Kijken of dat van enig nut is.
Helaas staat system restore uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mmedia schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:47:
[...]

Klopt en in veilige modus helaas hetzelfde probleem. Grootste probleem op dit moment is dat ik niet ik kan loggen. Devicemanager benaderen lukt niet, of kan dit wel met BartPE bijvoorbeeld?
Device manager van bartpe edit niet jde devices op harde schijf, maar je kunt wel je registry editen (load hive)

en dan proberen de keyboard uit de registry te slopen of safe mode aan te zetten.

:9 :P maar wellicht is dit een hint van de pc god dat je linux moet gaan draaien. :9 :P :D

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

leuk_he schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:27:
maar wellicht is dit een hint van de pc god dat je linux moet gaan draaien. :9 :P :D
Of eens in de zoveel tijd een backup moet maken, wachtwoordloos computeren, voor iedere user een eigen computer kopen, een reïnstall doen etc. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Wiethoofd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:31:
[...]

Of eens in de zoveel tijd een backup moet maken, wachtwoordloos computeren, voor iedere user een eigen computer kopen, een reïnstall doen etc. >:)
Backup's heb ik wel (en heb aparte partitie voor de windows install) reinstall kan dus altijd nog (liever niet uiteraard). Volgens mij heb ik wel Erunt geinstalleerd, zal dat morgen eens checken. Daarmee moet ik ook een soort system restore kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Nog een toevoeging. Ik heb keyscrambler ook geinstalleerd, wellicht is dit opeens het probleem (heeft overigens 1.5 jaar prima gewerkt). Maar kan ik deze ook deinstalleren/inactiveren via bartpe load hive optie?

En hoe zou ik mijn keyboard kunnen deinstalleren via deze optie? (als dit al mogelijk is).

[ Voor 18% gewijzigd door mmedia op 28-11-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk gewoon eens (op een werkende pc...) hoe je keyboard in je registry staat geinstalleerd, bartpe moet je maar even uitproberen.

Ook linux reacue cd's hebben opties om de registry te editen, en het kan ook vanaf de recovery console(install disk xp), maar dat is wat meer hardcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mmedia schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:38:
Nog een toevoeging. Ik heb keyscrambler ook geinstalleerd, wellicht is dit opeens het probleem (heeft overigens 1.5 jaar prima gewerkt). Maar kan ik deze ook deinstalleren/inactiveren via bartpe load hive optie?
Als dat ding een service installeert kun je daarvan de registry keys wijzigen zodat die niet opstart (bijvoorbeeld).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1