pc na vastlopen geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, mijn pc liep opeens vast (kon muis nog wel bewegen, en hier en daar wat klikken maar ctrlaltdel hielp niks), toen handmatig opnieuw opgestart, maar ik kreeg geen beeld meer.

Hoor wel wat geratel van de harde schijf, maar volgens mij komt hij windows niet in (weet het niet zeker aangezien ik niet meer weet of ik wel geluid heb als windows opstart), krijg dus ook niks te zien op mijn monitoren, geen bios niks. lampje van de cdrom speler blijft wel knipperen.

specs:
core2duo q6600
4x1gig geheugen
500gig samsung schijf
gigabyte ds3r moederbord
coolermaster kast en 480watt voeding
gigabyte geforce 9600gt passief gekoelde videokaart
2x samsung 24" scherm

Nu heb ik wel de opstart faq gelezen, maar naast wat wisselen van geheugenreepjes kan ik niet zo heel veel testen.

Wat kan ik het beste doen in deze situatie? Want ik neem aan dat niet alles gelijk kapot is ;).

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05 18:07
je ziet uberhaupt niets als je de pc opstart?
dus ook geen post e.d. ?
zo wel, probeer te booten in veilige modus, als dat ook niet werkt, gewoon windows boot cd erin drukken en kijken wat er dan gebeurd.

succes :)

Soundcloud

Verwijderd

Je kan proberen je BIOS te resetten door het batterijtje er een tijdje uit te halen, maar ik weet niet zeker of het veel effect gaat hebben. Misschien is er wel echt iets met je BIOS mis gegaan en moet je het terugsturen naar de fabrikant, maar ik heb geen idee hoe je dat moet testen (buiten alle onderdelen te vervangen :P).
Als je niets ziet kan het natuurlijk aan je grafische kaart liggen, maar dat betwijfel ik aangezien je cd-rom station blijft knipperen, wat niet echt normaal is.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:11
Koppel alles eens af, zoals hardeschijf, dvd speler/brander. Alle zooi die pc eigenlijk niet nodig heeft om te booten. Moederbord, 1 reepje ram, processor (plus koeling natuurlijk) en videokaart. Wil t dan wel? eventueel met andere reepje ram? Eventueel bios resetten?

Edit: Eventueel, mocht je die "luxe" hebben. Even videokaart proberen in ander systeem, of andere videokaart in jouwn systeem. Enz enz, zo veel mogelijk hardware proberen uit te sluiten, kom je der vanzelf wel ;)

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenBatt op 27-11-2008 18:08 ]

Specs!

• StephaN900
  • Niet online
Ah ik zal even proberen:
a. de batterij eruit te halen
b. het geheugen te switchen

Wat vreemd is is dat ik deze maand 2x een bsod kreeg wat ik voorheen nooit had en toevallig gisteren memtest86 gedraaid aangezien ik dacht dat het aan het geheugen zou liggen, maar niet dus.

Denk zelf aan de videokaart/mobo...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je de pc wel b.v. opstarten met een Linux live cd o.i.d.?

Je verwijst naar de opstart FAQ, bedoel je deze?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Volgens mij staan er nog genoeg dingen in die je wel kan proberen. Wat hierboven wordt aangegeven, hardware afkoppelen e.d.

• StephaN900
  • Niet online
Goed nieuws, hij start weer op, het komt nu aan op 1 van deze onderdelen:

geheugen
cdrom
cardreader

Maar goed allemaal onderdelen niet heel erg belangrijk zijn, ga zo eerst even de cdrom en cardreader uitsluiten en daarna kijken wel geheugen werkt en welk geheugen niet
Pagina: 1