Printer in VPN weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ik heb een VPN verbinding opgezet met een server van me werk in de US. Automatisch worden 2 printers in die VPN weergegeven. Echter zijn die niet hier op mijn laptop aangesloten. Ik heb een Canon Pixma MX700 via USB op me laptop aangesloten. Nu wil ik juist die printer wel weergeven in de VPN.

Alleen die komt niet automatisch in de printer lijst op de VPN. 1 van de printers is een netwerk printer (nu offline) en de andere is een printer die via USB werd aangesloten op mijn laptop, maar nu is dat niet het geval.

Maar die 2 printers staan dus wel in de VPN en de aangesloten en lokaal werkende Canon dus niet.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik heb al geprobeerd om de canon te delen, dan komt hij ook niet bij add printer te staan. De 2 printers die wel in de VPN staan heb ik niet hoeven toe te voegen. De canon kan ik niet toevoegen handmatig.

Via google etc kwam ik niet op een oplossing, dus vraag ik het hier.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 20:02

lier

MikroTik nerd

Bedoel je wellicht terminal server in plaats van VPN (of gaat het hier om iets dat ik niet ken...?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Damocles.NL
Ja, terminal server bedoel ik.

VPN is toch gewoon virtual private network? Dacht dat het ook zo heet.

[ Voor 55% gewijzigd door Damocles.NL op 27-11-2008 16:14 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

VPN is niets anders dan de verbinding.

Volgens mij kan je als je gebruik maakt van "Remote Desktop Connection"
aangeven (bij Local Resources) dat Printers ook beschikbaar moeten zijn.

Controleer dit onder de opties van je connectie.

• Damocles.NL
lier schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:30:
VPN is niets anders dan de verbinding.

Volgens mij kan je als je gebruik maakt van "Remote Desktop Connection"
aangeven (bij Local Resources) dat Printers ook beschikbaar moeten zijn.

Controleer dit onder de opties van je connectie.
Ok, dat weet ik dat ook weer.

Dat vinkje bij local resources/printers staat er. Er staan ook 2 printers op de terminal server welke geconfigureerd zijn op mijn laptop. Alleen de canon staat daar niet bij (de andere 2 zijn niet op de laptop aangesloten en niet te gebruiken dus)

• lier

lier

MikroTik nerd

En heb je al contact gehad met de systeembeheerder in de US (die zal als het goed is nu wel wakker zijn...) ?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damocles.NL schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:32:
[...]

Ok, dat weet ik dat ook weer.

Dat vinkje bij local resources/printers staat er. Er staan ook 2 printers op de terminal server welke geconfigureerd zijn op mijn laptop. Alleen de canon staat daar niet bij (de andere 2 zijn niet op de laptop aangesloten en niet te gebruiken dus)
Hier moet wel een en ander voor geregeld zijn op de Terminal Server. Hiervoor kun je inderdaad contact opnemen met de systeembeheerders van dat ding.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Als het om Windows 2003 terminal services gaat, dan dienen de printer drivers van je lokale printer ook op de server geinstalleerd zijn.

• Damocles.NL
lier schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:36:
En heb je al contact gehad met de systeembeheerder in de US (die zal als het goed is nu wel wakker zijn...) ?
Probleem is dat niemand te bereiken is. Thanksgiving day en dan werkt er niemand. Maar dan zouden toevallig de drivers voor die 2 printers wel op die computer moeten staan en die van de canon niet? Puur gevalletje van pech dus. Jammer is dat. Bedankt voor de hulp iig
Pagina: 1