Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zyxel 2602hw-63c op analoge lijn?

Pagina: 1
Acties:

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11 23:24
Werkt een ADSL2+ ISDN modem op een analoge lijn?

Ik probeer een zyxel 2602hw-63c op een xs4all (voormalig Demon over BBNED) aansluiting aan de praat te krijgen maar weet eigenlijk niet of een adsl over isdn modem compatibel is met een analoge lijn. Behalve dat ik dan i.p.v. 3 khz bandbreedte 64khz bandbreedte inlever.

Tot nu toe gaat het dsl ledje niet aan, vpi en vci zijn aangepast.

Met een 2602HW-63c zijn er wat firmware issues heb ik begrepen. Kan ik hier het beste de Tiscali/Telfort firmware in stoppen?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

RvL

Een ADSL Annex B modem (ofwel, een ADSL modem voor ISDN lijn) is niet compatible met een analoge lijn. Hier zul je echt een Annex A modem voor moeten hebben.

Dit los je ook niet op met een andere firmware, want de fysieke hardware verschilt ook.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:30

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Correctie: Er zijn modems die je om kunt flashen. Heb ik weleens met een Sweex ADSL modem gedaan. Je hardware moet dat alleen wel snappen, en ik weet niet of een Zyxel dat kan ;)

Hier stond een dode link.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

RvL

Aangezien er van de betreffende Zyxel twee hardware varianten zijn (Annex A en Annex B ) lijkt het me vrij sterk ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 11:11

Nss

The Dude Abides

Inderdaad, kan absoluut niet met de Zyxel.