Mede tweakers,
Ik heb een probleempje met mijn code in java.
Ik kan maar niet connecten met een mysql database en daarom wil ik ook met behulp van stacktrace even kijken wat er mis gaat. Deze krijg ik alleen niet op de goede plek.
Kunnen jullie eens kijken? Het zal vast wel heel makkelijk zijn maar ik kom er nier uit
In mysql heb ik zowel old_password als standaard password geprobeerd en via phpmyadmin kan ik er gewoon in
Ik heb een probleempje met mijn code in java.
Ik kan maar niet connecten met een mysql database en daarom wil ik ook met behulp van stacktrace even kijken wat er mis gaat. Deze krijg ik alleen niet op de goede plek.
Kunnen jullie eens kijken? Het zal vast wel heel makkelijk zijn maar ik kom er nier uit
In mysql heb ik zowel old_password als standaard password geprobeerd en via phpmyadmin kan ik er gewoon in
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| /* * To change this template, choose Tools | Templates * and open the template in the editor. */ package jdbc1; import java.sql.*; public class Connect { public static void main (String[] args) { Connection conn = null; try { String userName = "root"; String password = "test"; String url = "jdbc:mysql://127.0.0.1/uren"; Class.forName ("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance (); conn = DriverManager.getConnection (url, userName, password); System.out.println ("Database connection established"); } catch (Exception e) { System.err.println ("Cannot connect to database server"); } finally { if (conn != null) { try { conn.close (); System.out.println ("Database connection terminated"); } catch (Exception e) { /* ignore close errors */ } } } } } |
20 jaar, en wat had ik bereikt?