Citrix ICA client voor OSX - shift toets traag

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hi :w

Vorige week heb ik mijn nieuwe MacBook Pro gekregen en hierop moet ik af en toe gebruik maken van Citrix toegang tot de systemen van mijn werk. Echter met de Citrix ICA client voor OSX (komt hier vandaan en is de meest recente versie) loop ik tegen een probleem aan dat ik eerder ook al had op mijn PowerBook, maar nu in veel ergere vorm.

De shift/capslock toets lijkt vertraagd door te komen. Op een normale manier een hoofdletter typen gaat niet, je moet soms meer dan 10 sec de shift toets ingedrukt houden wil de machine aan de andere kant het doorhebben dat je een hoofdletter wil, anders krijg je een kleine letter. De capslock komt ook vertraagd door, zowel bij aanzetten (duurt een tijdje voordat er hoofdletters komen) alsook bij uitzetten (hoofdletters blijven komen als de capslock allang uit is). Speciale tekens typen, bijvoorbeeld die boven de cijfers op je toetsenbord, gaat al helemaal beroerd, meestal kom ik niet verder dan het cijfer...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en vooral wat ik er aan zou kunnen doen?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Überhaupt mensen met een soortgelijke ervaring? :P

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als ik Google, kom ik dit tegen:

Full Steps for anyone else:
1. Search your drive for an appilcation called "Citrix ICA Client Editor"
2. Click on the button that says "Default Settings..."
3. Click on "Connection Properties"
4. Click on "Keyboard"
5. I changed Keyboard Layout from "User Profile" to "US"
6. I saved and then relaunched the client and I was good to go

Bron

Geen idee of het werkt, heb hier geen Mac's staan.

This footer is intentionally left blank

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Heel goed! (ik kan niet op jouw bron komen)
Ik zal het eens proberen, heb op dit moment m'n Mac helaas ook niet bij de hand :P

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Helaas, dit trucje werkte niet :(

Ik heb overigens van iemand anders een testinlog op een andere Citrix omgeving gekregen en daar treedt het probleem totaal niet op. Het lijkt dus de combi Mac ICA + de omgeving waar ik normaal mee verbind.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ter info : dat ^^ is een CPS 4.5 omgeving over WI (dus geen VPN ofzo).

Tijd voor een nieuwe sig..

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heeft het zin om juist een oudere versie te proberen?

Hier heb ik 6.30.326 draaien, ik gebruik het niet veel maar heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, dus daarom ook nooit vervangen. De collega's die er regelmatig mee werken heb ik nog even gevraagd of er problemen waren met vertraging na een toetsenbord aanslag, maar dat is alleen als ze met een tunneltje werken en de bandbreedte is volgelopen (dan loopt alles vertraging op, niet alleen de shift functie). Het is jammer dat ze bij Citrix die oudere versies niet meer op de downloadsite hebben staan. Op de zaak heb ik een dmg'tje van versie 6.30 op de server, laat me even weten als je die nodig hebt.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Nou, dat is in ieder geval het proberen waard! Dus als je die voor mij hebt...

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Thanks! Deze werkt inderdaad een heel stuk beter.
Ik kan nu weer alle tekens op mijn toetsenbord gebruiken! Enige probleem dat ik (opnieuw) herken van mijn vorige Mac is dat je voor ieder nieuw teken dat je met de shift toets gebruikt, de shift opnieuw moet induwen (dus AA type je shift-A -shift loslaten- shift-A, in plaats van shift-AA).
Nouja, daar is mee te leven, ik kan in ieder geval weer inloggen op de systemen :D
Pagina: 1