Toon posts:

Groot netwerk - 2 huizen - 2 routers => Linksys WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag iedereen,

Ik ben voor mijn vriendin aan het kijken om een groot netwerk te creëren aangezien zij 2 huizen hebben en geen 2 internet abonnementen willen betalen. Nu heb ik de volgende tread doorgenomen en heb ik 2 Linksys routers besteld.

Mijn bedoeling is om één router als basisrouter te gebruiken en de 2e router als repeater. Nu heb ik gelezen dat er "custom firmware" is, maar hierover had ik nog nooit iets gehoord.
* DD-WRT
* Tomato
* HyperWRT

Ik zelf ben een leek op dit gebied. Ik weet hoe ik een router moet opzetten en hoe ik de kanalen moet kiezen die leeg zijn, beveiligen, ... maar daar blijft het bij. Ik zit dus met een aantal vragen:

Welke custom firware is het best/makkelijkste voor mijn situatie?
Welke stappen moet ik ondernemen om een goed uitgebreid draadloos netwerk te in te stellen? (zijn er hier tutorials voor?).
Met welke zaken moet ik ook nog rekening houden die ik nu vergeet?

Ik weet dat ik veel vraag, maar ik vermoed dat je niet alleen mij zal helpen maar ook vele bezoekers van dit forum.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:01
Ikzelf heb 3 * WRT54GL in een WDS setup.
1tje hangt met een kabel aan de ADSL modem, de rest staat opgesteld in het huis en dient als "repeater".
Op alle 3 de routers draait dezelfde versie van Tomato, de settings van de WDS vind je op de FAQ van Tomato. Als je die mooi volgt, heb je uw netwerk op 15-30minuten klaar.

Ik kan het alleen maar aanraden :)

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt zeer goed :) Hopelijk werkt het ook zo vlot bij mij als bij jou!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag iedereen,

Ik ben nu bezig met het instellen van de beide routers. De eerste gaat zonder probleem, maar bij de 2e vind ik iets niet.

Je moet namelijk de gateway naar 192.168.1.1 veranderen, maar "Gateway" vind ik nergens terug onder Lan en kan ik dus niet aanpassen. Daarom denk ik ook, dat ik geen verbinding heb met het internet. (zie afbeeldingen voor verduidelijking).
Lan instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xeonix.be/allerlei/Wan.png

Wan status 2e router:
Afbeeldingslocatie: http://www.xeonix.be/allerlei/Lan.png

Hopelijk weet er iemand wat ik fout doen.

Alvast bedankt!
Sander

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Woeps, laat maar :) Effe gevonden.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoever staan de 2 huizen vanelkaar?
Wel interessant dit.
Probeer alleen niet te dubbelposten binnen 24 uur , je kan namelijk wel de edit knop vinden ;)
Pagina: 1