Toon posts:

Data recovery van hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag was een harde schijf van mij gecrasht en kreeg ik de foutmelding "schrijf en leesfout" tijdens opstarten van de computer. Ik heb inmiddels dus een nieuwe hd gehaald en nu heb ik wat belangrijke bestanden van de oude harde schijf nodig. Dus ik heb de harde schijf op een andere computer aangesloten en kan ik op deze manier toch nog wat mappen aanspreken. Echter kan hij de hele map "Documents and settings" helemaal niet vinden op de schijf. Als ik in de adresbalk f:/Documents and Settings in typ krijg ik een error dat de toegang is geweigerd, echter kan ik deze map niet zien in de explorer (terwijl verborgen bestanden weergeven aangevinkt staat).

Weet iemand hoe ik mogelijk toch deze map in kan komen, mogelijk door de rechten van deze hele map aan te passen? Ik heb dit al geprobeerd door in dos te gaan en het command:

cacls *.* /t /e /g domainname\administrator:f

in te voeren, echter dit werkt niet omdat hij de map niet kan vinden.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
Kijk eens in de faq bij data recovery.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als de map er niet staat, dan is hij er waarschijnlijk ook niet.

Kun je de schijf eerst niet even testen met wat tooltjes, Ms Checkdisk om te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende programmas al geprobeerd om die bestanden terug te krijgen zoals: GetDataBack en Pc Inspector File Recovery. Maar beiden zien de map Documents and Settings niet. Toch zou hij moeten bestaan omdat wanneer ik documents and settings in adresbalk in typ geen foutmelding krijg dat de map niet bestaat, maar dat ik geen rechten heb.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:26:
Ik heb verschillende programmas al geprobeerd om die bestanden terug te krijgen zoals: GetDataBack en Pc Inspector File Recovery. Maar beiden zien de map Documents and Settings niet. Toch zou hij moeten bestaan omdat wanneer ik documents and settings in adresbalk in typ geen foutmelding krijg dat de map niet bestaat, maar dat ik geen rechten heb.
Je hebt een programma nodig wat de schijf lowlevel scanned. File Scavenger oid. Die zou eventueel (mits de sectoren leesbaar zijn) nog wat terug kunnen vinden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Noork schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:17:
Kun je de schijf eerst niet even testen met wat tooltjes, Ms Checkdisk om te beginnen.
matig advies:

Schijf waar je datarecovery op moet doen NOOIT door tools laten beschrijven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1