RDP werkt niet meer, een headbreaker

Pagina: 1
Acties:

• Sounderr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01-2022
Bonjour mede-tweakers, ik een brandende vraag die me al een tijdje bezig houd.

Ik werk sinds een half jaar vanaf verschillende locaties op mijn pc thuis, deze neem ik over via RDP (mstsc) en heeft altijd als een zonnetje gewerkt. Totdat ik een nieuwe windows installatie deed, hierna heb ik het niet meer aan de praat gekregen.

Er zijn al aardig wat zaken die ik heb geprobeerd om het weer aan de praat te kregen, even een quick-checkup.

Mijn PC listened op poort 3389, mijn router forward poort 3389 naar mijn lokale IP address die ik op mijn PC static heb ingesteld. In de firewall op mijn router heb ik aangegeven dat RDP sessies zijn toegestaan (De instellingen waarop hij stond, hebben ook gewerkt) en ik draai lokaal geen firewall software. Enkel Kaspersky '09, dit draaide ik op mijn vorige installatie en heeft verder geen configuratie nodig om te werken. Ik denk dat dit alle zaken zijn die gechecked moeten worden.

Het is trouwens zelfs zover dat ik binnen de LAN ook mijn PC niet over kan nemen, heel erg vreemd. Wanneer ik de RDP sessie wil starten, tik ik mijn IP adres in, en vervolgens laad hij ongeveer seconden en dan stopt hij weer. Verder geen enkele melding, verwijzing, hij laad 1 seconde, en daarna springt hij weer terug.

Graag zou ik weten wat hier het probleem zou kunnen zijn, en alvast bedankt allemaal voor het nemen van de tijd om mijn probleem te lezen, en eventueel ook te antwoorden.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Welke gebruikers zijn aangemaakt en hebben zij allemaal RDP rechten, zijn ze ook geconfigureerd met een gebruikers naam? Zie je wel daadwerlijke data binnenkomen op dat systeem?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

OK, dus probleem ligt niet in de router. Je zegt dat je geen firewall software op je compu draait maar staat Windows firewall ook uit?

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:12
Misschien zie je deze over het hoofd?

My Computer (rechts klikken) > Properties > tabje Remote > Allow users to connect...

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03 17:57
Dit heb ik ook sinds kort met mijn Win XP (erg oude install)... erg vervelend en exact dezelfde symptomen. Heb maar VNC geinstalleerd... Misschien dat het aan een windows update ligt.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17
zet voor een test eens je kaspersky tijdelijk uit, ik vind het een perfecte virusscanner maar heb al een paar vage dingen gevonden die dit programma veroorzaakt.

verder mis ik nog je windows versie die je gebruikt?

[ Voor 14% gewijzigd door consolefreak op 27-11-2008 12:08 . Reden: info toegevoegd ]

Verwijderd

Uuuh na een reinstall moet je wel weer aangeven dat je pc overgenomen mag worden..
zie uitleg van MaCk- dan zou het wel weer moeten werken als de rest van de instellingen nog goed zijn.
en staat je windows firewall aan? zo ja ff tjekken of die op die uitzonderingenlijst is aangevinkt.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Om dit soort vreemd gedrag te bestuderen zijn netwerksniffers uitgevonden :)

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-03 15:17
Werk je met XP?
Heb je SP3 geinstalleerd.

Als ik het me goed herinner was er met SP3 een nieuw versier van RDC gekomen.
Om te kunnen verbinden moeten de beide computers over dezelfde (sp3) versie beschikken.

• Sounderr
battler schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:03:
Welke gebruikers zijn aangemaakt en hebben zij allemaal RDP rechten, zijn ze ook geconfigureerd met een gebruikers naam? Zie je wel daadwerlijke data binnenkomen op dat systeem?
Dit is inderdaad een goede tip, ga ik nog eens nakeken. Ik meen me zo te herinneren (uit mijn blote hoofd) dat de enigste voorwaarden voor een RDP te starten een gebruikersaccount en wachtwoord nodig is. Hieraan voelde ik wel, maar ik kan de gebruiker ook nog handmatig toevoegen. Voor de rest van de tips, dit is al gedaan.

En zou het zou zijn dat echt alleen SP3 tot SP3 RDP benaderd zou kunnen worden? Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Inderdaad is MSTSC geupdate, maar zonder SP3 (Dus SP1 of SP2) is deze update wel beschikbaar via Windows Update.

Alvast bedankt voor alle tips, en meer zijn er natuurlijk nog welkom!

• matthijsln
In mijn situatie krijg ik trouwens wel in het system event log "Application popup: : \SystemRoot\System32\RDPDD.dll failed to load" wat er mee te maken heeft :) Ik ga eens kijken of daar een oplossing voor bekend is...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sounderr schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:44:
[...]

En zou het zou zijn dat echt alleen SP3 tot SP3 RDP benaderd zou kunnen worden? Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Inderdaad is MSTSC geupdate, maar zonder SP3 (Dus SP1 of SP2) is deze update wel beschikbaar via Windows Update.
Ik heb hier een sp2 en sp3 pc voor mijn neus en sp2 mstsc kan met sp3 rdp connecten. Zelfs de vista versie is compatible, al krijg je wel wat waarschuwingen over het versleutings nivo wat gedegradeerd moet worden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:48
Quote...
------
By default, all Windows XP and Windows Vista editions include the Remote Desktop Connection (RDC) / Terminal Services client pre-installed, with RDC client version determined by the version of Windows release or service pack. The Terminal Services server is supported as an official feature on Windows Server 2008, Windows Server 2003, Windows Home Server, Windows XP Professional, Media Center, and Tablet PC editions, on Windows Fundamentals for Legacy PCs, and in Windows Vista Ultimate, Enterprise and Business editions. The latest version, 6.1, of the client is available in Windows Vista Service Pack 1, Windows XP Service Pack 3 and KB952155 for Windows XP SP2. [3]. Older versions of the client are also available for free download for Windows XP (pre-SP3), Windows 2000, Windows 9x, Windows NT 4.0 and Mac OS X.

----

Dus als je een XP SP3 hebt EN een oude (amper of niet) gepatched XP heb je problemen !
Indien je XP SP3 PC wilt "overnemen" met een andere PC moet die minstens XP SP2 + KB952155 patch hebben zoals ik het lees...
Of natuurlijk gewoon SP3 op de andere PC zwieren natuurlijk...

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:48
leuk_he schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:59:
[...]

Ik heb hier een sp2 en sp3 pc voor mijn neus en sp2 mstsc kan met sp3 rdp connecten. Zelfs de vista versie is compatible, al krijg je wel wat waarschuwingen over het versleutings nivo wat gedegradeerd moet worden.
Dat je Vista kan connecteren kan ik nog geloven (backwards compatible) , maar check eens of die XP SP2 niet patch KB952155 heeft staan ?? Dan moet het ook lukken naar een XP SP3 te RDP'en .... anders zou het niet mogen lukken ?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jvanhambelgium schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:05:
[...]
Dat je Vista kan connecteren kan ik nog geloven (backwards compatible) , maar check eens of die XP SP2 niet patch KB952155 heeft staan ?? Dan moet het ook lukken naar een XP SP3 te RDP'en .... anders zou het niet mogen lukken ?
Ik zie de KB patch niet staan. mstsc versie is 5.1.2600.2180, file versie is xpsp_2p2_rtm.040803.2158.

(op de sp3 machine staat mstsc.exe versie 6.0.6001.18000 (longhorn_rtm.080118-1840) , maar die heb ik dus niet getest)

/edit:

van sp3 naar sp2 werkt dus ook (als verwacht)
van sp3 naar vista werkt wel, maar komt niet door UAC prompts heen waardoor beheer op afstand zinloos is. (UAC uitschakelen is op die bepaalde vista pc geen optie, het moet juist zo standaard mogelijk zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 27-11-2008 15:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• matthijsln
Bij is het probleem opgelost met een update van de nvidia drivers...

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
matthijsln schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:49:
Bij is het probleem opgelost met een update van de nvidia drivers...
Dat probleem ken ik. Als je toevallig nVidia-drivers voor je videokaart hebt staan probeer deze dan eens te verwijderen/updaten. Grote kans dat het dan opgelost is :)

• Sounderr
Hoe zouden in hemelsnaam video drivers een RDP kunnen blokken? Ik ga dit zeker wel proberen, maar het lijkt me zeer stug

• Sounderr
Sounderr schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:39:
Hoe zouden in hemelsnaam video drivers een RDP kunnen blokken? Ik ga dit zeker wel proberen, maar het lijkt me zeer stug
Het spijt me allen voor de bump, maar ondertussen heb ik het probleem nogsteeds niet op kunnen lossen. Ben er nog bijna dagelijks mee bezig geweest. Weer even een quick-checkup:

RDP listened op 3389, port in router is geforward naar static IP van mijn PC. Bij externe gebruikers staat mijn acc geconfigged als allowed. XP Pro SP3 + KB update die bovengenoemd word. Videodrivers zijn up-to-date

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Foutmelding =?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 21:23

IEF

Why so serious?

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]

"SessionImageSize"=dword:00000020
(32 in decimal)

Na deze waarde gezet te hebben werkte het bij mij weer. Dit is gerelateerd aan een of ander vreemd probleem met verschillende nVidia (en ook Ati) drivers..

[ Voor 4% gewijzigd door IEF op 16-01-2009 13:23 ]

• Sounderr
Het waren inderdaad de nVidia drivers, heb deze gisteren allemaal vervangen en geupdate en nu werkt het weer als een trein. Vind het nogsteeds een vreemde en kwalijke zaak van nVidia dat dat kan gebeuren, maarja shit happens.

Wederom allen bedankt voor jullie tijd om te reageren en nog een prettige dag toegewenst =]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Het heeft even geduurd maar gelukkig is het uiteindelijk wel opgelost.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1