• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-01 10:01
Goede morgen,

Ik heb een Hyper-V server geinstalleerd en in ons domein gehangen.
(dit is de gratis Hyper-V server versie, dus geen Server 2008 met Hyper-V)

Probleem is alleen dat alle onze desktops (die in het domein hangen) voorzien zijn van Windows XP.
De Hyper-V Management tool is er alleen voor Server 2008 en Vista.
Ik heb nog een laptop waar wel Vista op staat maar deze hangt niet in het domein en is dus lid van WORKGROUP.

Is het toch mogelijk om met deze laptop die niet in het domein hangt de Hyper-V server te managen die wel in het domein hangt?
Ik heb in de management tool wel de server succesvol kunnen toevoegen met het domein admin account.
Alleen ik krijg te zien: You do not have the required permission to complete this task. Contact the administrator of the authorization policy for the computer 'SERVERXXX'

Iemand een idee?

Verwijderd

Die melding krijg je omdat de laptop niet in het domein hangt dus je zult remote management moeten configuren. HVRemote kan dat gelukkig voor je regelen want handmatig was het een hoop prutswerk helaas.

http://blogs.technet.com/...anagement-in-seconds.aspx

• WRT54G
Super bedankt!
Ziet er veelbelovend uit!

Ik ga er eens mee aan de slag.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02 20:55

fatshark

fat to da bone

Zou je kunnen posten als het werkt.
Ik zit namelijk met een vice versa probleem :-)
Mijn PC is lid van domein en de Hyper-V server is een stand-alone bak (dus workgroup)

fat to da bone

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
Misschien een leuke tip:
Ga niet met die Vista (ik neem aan SP1) in je domein lopen klooien met de GPMC. deze laad alle templates van je Vistamachine zo je domein in en dat wil je niet zonder even een goed changedoc./overdenking

diskeltische lurker

• WRT54G
Heren,

Bedankt voor alle replies!
Ik heb alleen toch de makkelijke weg gekozen en mijn Vista laptop in het domein gehangen...

Of course werkt de Hyper-V Manager nu wel prima.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar Hyper V Server Management tool voor Vista x86. Via google kom ik bij diverse sites terecht; zoals deze http://blog.vistanetworks...-available-for-vista-sp1/

Echter overal krijg ik een foutpagina bij Microsoft.. iemand een link waar ik de tool kan downloaden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:29:
iemand een link waar ik de tool kan downloaden?
[google=Hyper+V+Server+Management+tools+download]

levert je vanzelf de download-pagina's voor KB941314 en KB952627 op.
Maar:
Validation Required
Dus als je geen Genuine Certified UptheYinYang ReallyReallyOriginal Software hebt, dan gaat het stuk inderdaad.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1