• rvalkema
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:05
Sinds een paar dagen komt er geen beeld meer uit mijn PCI-e poort dus heb ik eerst mijn videokaart gecontroleerd in een andere pc, daar doet hij het gewoon.
Nu heb ik dus het idee dat de PCI poort op mijn bord kapot is, maar kan het te maken hebben met een BIOS update? Want ik heb laatst perongeluk MSI Live Update geinstalleerd en een paar dagen later kwam het probleem. Kan je je BIOS downgraden? Kan het iets anders zijn?

Ik heb een MSI K9NGM moederbord en een XFX 7900GT videokaart.

Misschien handig om er bij te vermelden dat ik Vista 64 draai en dat het probleem zich voordeed een dag nadat ik bij call of duty heb gespeeld. Tijdens dit spel vond ik het water er heel lelijk uitzien, verder grafisch geen problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door rvalkema op 27-11-2008 11:25 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:02

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Enkele vragen:
Heb je al gezocht op bekende problemen met die versie van de BIOS?
Heb je de PMG FAQ al doorgenomen, daar staan mogelijk tips?
Heb je alleen live update geinstalleerd of ook zelf een bios-update uitgevoerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 27-11-2008 10:55 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Denk niet dat je PCI-e poort kapot is als je niets fysieks gedaan hebt. Probeer Windows eens te re-installen (of eerst de kaart eruit -> reboot -> reboot (kaart erin) engoede kans dat het dan ook weer werkt).

• rvalkema
Heb gezocht op mogelijke bios problemen het enige wat ik kon vinden was een PCI-stretch probleem maar nergens kunnen vinden wat dat precies is.
Ik heb gekeken in de PMG FAQ, het enige wat ik daar wijs uit werd is dat ik een bios update zelf, met floppy en in DOS moet doen.
Aangezien ik alleen live update heb en nog nooit een nieuwe bios heb geinstalleerd denk ik niet dat het probleem daarmee te maken heeft...

Verwijderd

Even opnieuw Windows installeren, kost veel minder tijd dan je er tot nu toe al aan besteedt hebt.

• rvalkema
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:28:
Even opnieuw Windows installeren, kost veel minder tijd dan je er tot nu toe al aan besteedt hebt.
Ok dankje, had ik zelf niet eens aan gedacht (omdat ik tijdens het opstarten ook geen beeld heb dacht ik dat het met mijn mobo te maken had)
Ik zal windows opnieuw installeren en hopen dat dat werkt, keep you posted...

Verwijderd

Maar ik zou dus eerst proberen om kaar eruit te trekken, Windows 1x starten en kaart er daarna weer instoppen.

• rvalkema
Opnieuw opstarten (eerst zonder daarna met) heb ik reeds gedaan, helaas zonder effect.
Ben nu aan het installeren

Verwijderd

Gelukkig heb je meerdere computers ;)

• rvalkema
Helaas heeft een verse installatie geen effect gehad.
Kan ik dan nu met zekerheid zeggen dat mijn moederbord kapot is?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 16:51
windows herinstalleren als je niet eens je post screens kan zien is zoiezo al onzin

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Je verhaal is vrij wazig, je kunt een systeem niet herinstalleren als je geen beeld hebt, dus wat je nu precies gedaan hebt is vrij onduidelijk. De vraag is of het uberhaupt wel aan de hardware ligt, of dat dit gewoon een software issue is.

Dit topic gaat op slot omdat we verwachten dat je zelf eerst de troubleshooter doorneemt. Sowieso was het een kleine moeite geweest om even een andere videokaart in je systeem uit te testen, waardoor je waarschijnlijk al een stuk verder was. Mocht je na het doornemen van de troubleshooter nog steeds tegen zaken aanlopen, dan kun je natuurlijk een nieuw topic openen, maar let daarbij wel op het beleid van het fora waar je het post.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.