Toon posts:

E8400 op P35-DS3

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een E8400 processpr op een Gigabyte P35 plank. Nu wilde ik gaan overklokken, maar als ik de processor overklok en de instellingen opsla in de bios, gebeurd er iets vreemds. Ik start dan mijn pc opnieuw op, maar op het moment dat hij wil gaan starten tikt hij 2x en start hij opnieuw opnieuw op zeg maar, als ik dan weer naar bios of everest ga, blijkt de overklok ongedaan gemaakt en loopt hij gewoon weer op stock.
Ik ben voor het eerst aan het overklokken, dus ben nog een enorme NooB, maar heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Gegroet

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wat wijzig je?

P35 heeft namelijk de eigenschap dat hij een overklok kan verwerpen als hij niet goed kan opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik pas de multiplier aan

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De multiplier van een E8400 is fixed op max 9; hoger gaat dus niet, dan zal ie inderdaad gewoon weer naar 9x333Mhz gaan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De multiplier kun je niet (naar boven) aanpassen, dus dat zal niet gaan werken. Neem de TCA FAQ eens door als je er nog niet zoveel verstand van hebt om te kijken hoe je kunt overclocken.

Dit topic zou beter in TCA passen, maar omdat het niet voldoet aan het beleid gaat deze op slot. We verwachten dat je namelijk zelf inzet toont voordat je een topic opent.

Dit topic is gesloten.