Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] herinstallatie activatie vraag

Pagina: 1
Acties:

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-11 12:58
Hoi,

Ik ben bezig met voorbereidingen om mijn pc opnieuw te installeren met XP. Ik heb een originele XP home OEM editie (NL versie). En een legale key. Ik ben echter onlangs verhuisd en ben naast mijn CD ook veel documentatie kwijt.

Nu begreep ik dat iedere andere OEM home editie (NL versie) ook zou moeten werken als ik mijn originele code maar heb. Ik heb van een vriend een nederladse XP home OEM versie geleend, dus dat moet werken.

Ik heb de code op mijn pc geplakt dus die originele code ben ik niet kwijt, maar ... deze is helaas niet meer bruikbaar. Een tijdje geleden heb ik ook een herinstallatie en activatie gedaan en deze mislukte. Bleek dat bij de installatie destijds mijn code op meerdere computers was gebruikt ofzo. Dus heb ik van MS een andere code ontvangen. Deze zat echter bij de documentatie die in de verhuizing verloren is gegaan.

Ik las op dit forum echter dat als je pc niet echt veranderd is dat je de files wpa.dbl en wpa.bak kan kopieren en na een verse installatie kan terugplaatsen. Is dat nog steeds zo bij SP3?

Verder las ik ergens op internet dat je met Magical Jelly Bean Keyfinder de activatiecodes kan opvragen.
Ik wil echter geen programma's installeren die mijn pc infecteren. Kent iemand dit programma?

Heeft iemand nog andere oplossingen die me zouden kunnen helpen?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

supergrover schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:27:
Hoi,

Ik ben bezig met voorbereidingen om mijn pc opnieuw te installeren met XP. Ik heb een originele XP home OEM editie (NL versie). En een legale key. Ik ben echter onlangs verhuisd en ben naast mijn CD ook veel documentatie kwijt.

Nu begreep ik dat iedere andere OEM home editie (NL versie) ook zou moeten werken als ik mijn originele code maar heb. Ik heb van een vriend een nederladse XP home OEM versie geleend, dus dat moet werken.

Ik heb de code op mijn pc geplakt dus die originele code ben ik niet kwijt, maar ... deze is helaas niet meer bruikbaar. Een tijdje geleden heb ik ook een herinstallatie en activatie gedaan en deze mislukte. Bleek dat bij de installatie destijds mijn code op meerdere computers was gebruikt ofzo. Dus heb ik van MS een andere code ontvangen. Deze zat echter bij de documentatie die in de verhuizing verloren is gegaan.

Ik las op dit forum echter dat als je pc niet echt veranderd is dat je de files wpa.dbl en wpa.bak kan kopieren en na een verse installatie kan terugplaatsen. Is dat nog steeds zo bij SP3?

Verder las ik ergens op internet dat je met Magical Jelly Bean Keyfinder de activatiecodes kan opvragen.
Ik wil echter geen programma's installeren die mijn pc infecteren. Kent iemand dit programma?

Heeft iemand nog andere oplossingen die me zouden kunnen helpen?
Dit begrijp ik niet helemaal. Je hebt dus destijds een complete computer aangeschaft, maar bent de CD kwijtgeraakt? En je hebt geprobeerd te installeren met _andere_ CD's met diezelfde code? Logisch dan dat het niet gaat werken, die OEM CD's van de fabrikant zijn totaal verschillend. Ik zou je sterk aan willen raden een recovery CD te bestellen bij de fabrikant of winkelier van je systeem.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je op hetzelfde servicepack level blijft zitten en je verandert niets aan je PC qua indeling of hardware kan dat werken ja.
100% garantie heb je niet.
Jup.
Maar daar heb je toch ook een virusscanner voor?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sterker:
Open Source - This means that it can be trusted. The Keyfinder does not contain trojans or "phone home" messages. No spam, spyware, viruses, or trojans.
Als je 't niet vertrouwt build je lekker je eigen .exe ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 27-11-2008 11:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Je kan toch MS nog eens bellen en zeggen dat je de code bent kwijtgeraakt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup, en dan nog wat extra's erbij stoppen, die op Filemonkey neerplempen en gratis creditcard logins verzamelen geblazen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1