DNS forward naar oud IP

Pagina: 1
Acties:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 20:15
Op de console van mijn provider heb ik een DNS record aangepast van ip 123.123.123.123 naar 123.123.123.200, maar al voer ik een tracert uit naar het domein blabla.domein.nl verwijst deze nog naar het oude IP (123.123.123.123).
Op de DNS server heb ik de cache geleegd dnscmd /clearcache en ipconfig /flushdns, maar het domein verwijst nog steeds naar 123.123.123.123. Daarna heb ik een nslookup uitgevoerd naar het domein en deze verwijst wel naar het juiste IP 123.123.123.200 met een non-authoritative answer, deze wordt dus ergens uit het cache gehaald.
Maar hoe kan ik dit oplossen, want op de server heb ik de complete cache geleegd, maar haalt het toch nog ergens vandaan? :?

Vergeten te melden, zodra ik hetzelfde doe vanaf thuis krijgt deze wel de juiste DNS verwijzing, dus het ligt in ieder geval niet bij het DNS record van de hosting.

[ Voor 17% gewijzigd door Hari-Bo op 27-11-2008 10:04 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48
En hoe lang is dat geleden?
Ik neem aan dat je een DNS forwarder hebt staan in je DNS server. Het zou goed kunnen zijn dat de forwarder (bijvoorbeeld je ISP) er iets langer over doet om de wijziging door te krijgen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als er dus nog een DNS server tussen zit, dan zou je bij die server ook de cache moeten legen. En anders zal je moeten wachten.. Meestal is het een uur of 4-8 later wel rond.
Als jij thuis die wijziging doet is het wel meteen actief.. Dan zal jij thuis die DNS server gebruiken om te resolven, hooguit met een non-caching DNSserver (je router) er tussen..

Dus inderdaad: hoe lang is dit geleden..??

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Hari-Bo schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:48:
Op de console van mijn provider heb ik een DNS record aangepast van ip 123.123.123.123 naar 123.123.123.200, maar al voer ik een tracert uit naar het domein blabla.domein.nl verwijst deze nog naar het oude IP (123.123.123.123).
Dit is op je pc (niet thuis) neem ik aan?
Op de DNS server heb ik de cache geleegd dnscmd /clearcache en ipconfig /flushdns, maar het domein verwijst nog steeds naar 123.123.123.123.
de dnscmd is goed, de ipconfig is alleen voor de dnsclient. Dus tenzij je de tracert vanaf de dns server hebt gestart niet nodig.
Daarna heb ik een nslookup uitgevoerd naar het domein en deze verwijst wel naar het juiste IP 123.123.123.200 met een non-authoritative answer, deze wordt dus ergens uit het cache gehaald.
Maar hoe kan ik dit oplossen, want op de server heb ik de complete cache geleegd, maar haalt het toch nog ergens vandaan? :?
Is dit een nslookup vanaf je pc (niet thuis) met de dnsserver waarvan je net de cache hebt geleegd? Doe dan eens een ipconfig /flushdns op je client. Die cachet zelf ook natuurlijk.
Vergeten te melden, zodra ik hetzelfde doe vanaf thuis krijgt deze wel de juiste DNS verwijzing, dus het ligt in ieder geval niet bij het DNS record van de hosting.
Dat denk ik dan ook niet :+

Fabricati Diem, PVNC