Toon posts:

RSA SecurID Authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een proefproject om Terminal Service clients d.m.v. Active directory wachtwoord & SecurID token key.

Nu is alles correct geïnstalleerd en werkt zover ik kan zien naar behoren.
De software is gekoppeld met active directory, de tokens zijn vergeven aan gebruikers.

Nu zoek ik alleen nog de optie om tijdens het inloggen op terminal server een extra verificatie te vragen.

Het zal vast wel ergens een vinkje zijn, alleen niet op de 300 plekken waar ik heb gekeken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03 15:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vertel eens wat meer over de inrichting. Wat heb je waarop precies geinstalleerd?

Je wilt SecurID authenticatie implementeren op terminal servers (welk OS?). Je zoekt nu op werkplekken naar een instelling om dit werkend te krijgen. Na installatie van de Authentication Agent Software op de terminal servers zou deze optie volgens mij al aanwezig moeten zijn op de terminal servers.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Windows 2003 Server met Active Directory, daarop hebben we de RSA Authentication Manager 7.1 volledig geïnstalleerd.

Nu is de communicatie tussen Active Directory & RSA al geregeld, de tokens kunnen we ook uitdelen.

Terminal Service is geäctiveerd op de server en draait, nu heb ik inderdaag nog geen rsa agent software geïnstalleerd.

Alleen heb ik hier ook geen cd oid van, we hebben namelijk een proefpakket aangevraagd voor 2 users.

Nu ga ik even kijken of ik de software van de rsa site kan downloaden zodat we die eens kunnen bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de Agent software is geïnstalleerd. Nu hebben we een mooi RSA inlogscherm.

Alleen heb je hier alleen nog de keuze voor,
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Aanmelden bij

Waar kun je dan instellen dan de SecurID code gevraagd wordt?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet niks van RSA op terminal servers, maar is het niet zo dat je die code van het token achter het password moet typen (zoals bij bepaalde? vpn-oplossingen).

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, soms wel.

Het is voor elkaar, ik heb de PIN verwijderd in de console. De gebruiker moet dan tijdens het inloggen met token code een nieuwe PIN ingeven.

Deze wordt dan gelijk gebruikt, daarna is het PIN+Token code om in te loggen. Met extra verificatie voor het domein wachtwoord.

Perfect dus.
Pagina: 1