Toon posts:

Telfort modem (Zyxel) met Linksys hierachter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met het volgende probleem.
Geschiedenis: Casema modem en de Linksys router hierachter werkte perfect. Ben over gestapt naar Telfort en heb de basis modem ontvangen. Modem en router in 1. De linksys werkte niet meer en heb de aansluiting van de modem (telfort) naar de linksys in de lan poort gedaan en alles werkte weer.

Nu het volgende. Ik heb de linksys verplaatst en nu werkt het niet meer draadloos internet. Via een kabel verbonden tussen de laptop en de linksys geeft internet maar draadloos niet.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? :? Ik heb DHCP zowel aan als uit gehad. |:(

Bedankt.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:01
Ja, je schrijft geen leesbaar Nederlands.
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:13:
(...) en heb de basis modem ontvangen. Modem en router in 1. De linksys werkte niet meer en heb de aansluiting van de modem (telfort) naar de linksys in de lan poort gedaan en alles werkte weer.
Zou niet mogen, er is geen reden dat de linksys-router niet met een andere router kan werken. Ideaal is het niet, als je 2 keer DHCP hebt opstaan, heb je 2 keer een NAT. Maar het zou wel moeten werken.
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:13:
Nu het volgende. Ik heb de linksys verplaatst en nu werkt het niet meer draadloos internet. Via een kabel verbonden tussen de laptop en de linksys geeft internet maar draadloos niet.
Ik denk dat het probleem te herleiden is tot bovenstaande?
Je hebt een linksys achter een bepaalde router hangen en het draadloze deel van de linksys werkt niet.
Ik zou de settings van de linksys eens controleren:
- SSID
- kanaal
- bereik
- ....

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat heb ik natuurlijk wel gedaan. Maar ik kom er niet uit, vandaar dat ik het hier vraag.

Via kabel heb ik verbinding met Thuis (netwerknaam) maar draadloos verbinding maken met thuis geeft hij aan dat het een onbekend netwerk is en heb ik geen internet.

Weet iemand de juiste instellingen?

• Cafe Del Mar
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:54:
Tja, dat heb ik natuurlijk wel gedaan. Maar ik kom er niet uit, vandaar dat ik het hier vraag.
Wat heb je wel gedaan?
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:54:
Via kabel heb ik verbinding met Thuis (netwerknaam) maar draadloos verbinding maken met thuis geeft hij aan dat het een onbekend netwerk is en heb ik geen internet.
Met kabel hoe je toch geen netwerknaam (SSID) te hebben? Je steekt de kabel erin en je hebt internet, that's it.
Draadloos moet je zien dat het bereik klopt, het kanaal, SSID, beveiliging ondersteund etc.

Heb je fysiek verbinding met de draadloze router?
Kan je pingen naar Google, tweakers, zdnet, ...?
Staat uw firewall in de weg?

Kan je misschien de setup even toelichten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen gecontroleerd.

Ik kan niet bij de router komen door het IP adres in te voeren in Explorer. Dat is het rare, ik heb wel verbinding ? ,maar ik kan niet op de router komen en heb dan ook geen internet.
Welke instellingen moet ik dan hebben? Alles heeft gewerkt. (had ik maar alle instellingen genoteerd)

Wat bedoel je met bereik?

• Cafe Del Mar
Bereik zal in dit geval het probleem niet zijn gok ik. Met bereik bedoel ik dat sommige routers van in de woonkamer tot achteraan in de tuin internet leveren, en anderen geraken net tot in de volgende kamer.

Probeer het volgende en meld in uw volgende post wat er wel en niet lukt:
- krijg je draadloos een IP? Je zegt dat je "verbinding" hebt?
- Is het uw netwerk waar je verbinding mee hebt?
- kan je pingen naar de router?
- kan je pingen naar andere pc's op het netwerk?
- kan je pingen naar websites?
- probeer eens een andere browser om uw router te bereiken. Soms werkt de firmware van de router met modules die niet elke browser kan weergeven

[ Voor 6% gewijzigd door Cafe Del Mar op 27-11-2008 09:19 ]

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45
Hoe ver zit je met je laptop van je linksys af? Als je de lijst met draadloze netwerken refreshed, kun je dan je "thuis" netwerk zien? Of maakt je laptop zelf een draadloze verbinding "Thuis" aan?

Kan het zijn dat je modem (zyxel) en je router (linksys) een dhcp-lease in hetzelfde subnet afgeven? Of dat zowel je modem als je router hetzelfde ip-adres hebben? Waar kom je terecht als je in je browser het ip-adres van je gateway intyped?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu niet alles doen wat je zegt, aangezien ik op werk zit. Maar via een UTp kabel kan ik wel via Explorer op de router komen.
Het is het juiste netwerk, heb ik ingesteld en heb via Netwerkcentrum verbinding met onbekend netwerk, en via een draadloze verbinding maken heb ik verbinding met het netwerk dat ik heb ingesteld?:S

Ik krijg draadloos geen IP adres? Bedraad wel.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Haal je linksys apparaat even los van je netwerk en sluit hem alleen op het stopcontact aan.

Je kunt hem nu resetten door +/- 40-50 seconden de reset knop in te drukken aan de achterkant.

Hij is nu helemaal standaard en als het goed is heb je dan als SSID de naam linksys en staat DHCP aan

Verder niks aansluiten, enkel 1 pc in de 1 van de poorten met nummer 1 t/m 4

Kijk of je een dhcp adres krijgt en of je via je browser naar dit ip kan gaan.. meestal http://192.168.1.1 bij linksys routers.

Als dit niet werkt is hij waarschijnlijk stuk, werkt dit wel dan kun je omdat je al een router hebt (de zyxel) de linksys als accespoint gaan gebruiken.

Dit doe je door terwijl hij nu nog aangesloten is met 1 pc de wireless instellingen te doen dus een wachtwoord en beveiliging kiezen. Daarna ze je DHCP uit en sla je dit op.

Als de router reboot krijg je geen ip adres meer.

Sluite de UTP kabel vanaf je zyxel aan op poort 1 i.p.v. de WAN/INTERNET poort op je router
En je pc's op de poorten 2 t/m 4
En via wireless de rest.. je gebruikt nu dus de DHCP server uit je zyxel en deze fugeert nu ook als router.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel.
Ik zal het nogmaals proberen. Heb ik al wel gedaan en lukte het draadloos internet niet. Maar wie weet.
Bedankt in ieder geval.

• Cafe Del Mar
Bij het resetten, controleer in de manual hoe je dat exact moet doen.
Dat klinkt belachelijk, maar er zijn wel wat mogelijkheden :) :
- 1x reset duwen
- 15sec reset indrukken
- stekker eruit, stekker erin, 15s reset, stekker eruit, stekker erin
- 45s reset indrukken
- reset indrukken op de moment dat de router opstart
- ... etc

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 19:09
Ik heb dezelfde vraag:

Hoe krijg ik dat Zyxel modem DHCP functie en router is en dat mijn Linksys WRT54G v2.2 met DD-WRT v24 SP1 puur als wireless access point en als switch fungeert? De truuk met plug in LAN ipv WAN van de Zyxel lukt gedeeltelijk want mijn Dreambox krijgt nu geen ip toegewezen.

Graag zou ik ook gewoon via de WAN poort dit willen bewerkstelligen maar het is me tot nu toe niet gelukt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

jozy schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:48:
Ik heb dezelfde vraag:

Hoe krijg ik dat Zyxel modem DHCP functie en router is en dat mijn Linksys WRT54G v2.2 met DD-WRT v24 SP1 puur als wireless access point en als switch fungeert? De truuk met plug in LAN ipv WAN van de Zyxel lukt gedeeltelijk want mijn Dreambox krijgt nu geen ip toegewezen.

Graag zou ik ook gewoon via de WAN poort dit willen bewerkstelligen maar het is me tot nu toe niet gelukt.
Door dit te lezen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Met dd-wrt kan je overigens ook nog eens je wanpoort instellen als lan poort.
Dat icm het topic wat ik je gaf moet je het prima voorelkaar krijgen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 19:09
Bedankt voor de info! Had het idd zo gedaan alleen mn Dreambox wilde geen ip aanvankelijk.... Die had een reboot nodig blijkbaar.

Wel handige tip is dat ik de WAN poort kon configureren als een normale LAN poort zodat ik geen LAN poort verlies. Ik hoop dat dit robuust genoeg is en het lang volhoud aangezien ik na een aantal dagen Wireless instabiliteit begon te krijgen met beide DHCP aan. Ook is het wireless signaal veel sterker volgens XP SP3 met deze configuratie, dan toen met dubbel DHCP zeg maar. Een verklaring ervoor heb ik niet.....

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik het werkend gekregen. Linksys resetten, draadloos instellen en doen.

Kijken of hij het blijft doen. Even de werkwijze en instellingen opslaan voordat ik ga verhuizen. Anders ben ik weer een tijd bezig.

Bedankt.

• Cafe Del Mar
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:51:
Even de werkwijze en instellingen opslaan voordat ik ga verhuizen. Anders ben ik weer een tijd bezig.
Een toestel verliest de settings normaal niet bij het uitschakelen, daar zal je voor moeten resetten...

Verwijderd

Topicstarter
Tja, totdat ik de vorige router van kamer verwisselde. Hierna deed ie het niet meer en kom ik er via de lan ook niet meer op. Dus, ik sla instellingen op.
Pagina: 1