Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xp kiest verkeerde cd speler..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie :

Ik heb een pc met cd speler en dvd speler, en een windows XP DVD,
Als ik die wil installeren laad Xp eerst alle bestanden,dus de bios opstartvolgorde werkt wel, maar iets verder in de installatie wil ie dat ik een cd in de cd speler doe, terwijl ik een DVD in de dvd speler heb zitten...

Kan ik dit in xp veranderen zodat ie altijd eerst in de dvd speler kijkt voor de benodigde bestanden?
Het gebeurd namelijk ook als ik extra onderdelen toe wil voegen...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je geen pad kiezen, of browsen naar de installatiebestanden?

Vreemd probleem, dit doet mij juist denken aan win9x. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Wissel de bootvolgorde toch eens om in de BIOS. Goeie kans dat ie bij de 1e poging de CD-ROM negeert omdat die leeg is, en daarna naar de DVD-ROM gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 01:56:
Wissel de bootvolgorde toch eens om in de BIOS. Goeie kans dat ie bij de 1e poging de CD-ROM negeert omdat die leeg is, en daarna naar de DVD-ROM gaat.
Heb ik al geprobeerd, werkte niet, ik heb de cd speler maar losgekoppeld om toch maar verder te kunnen komen, maar eenmaal geinstalleerd, heb ik hem weer aangesloten, en dan met extra onderdelen toevoegen pakt ie toch weer de cd speler..

Als ik een pad kies dan moet ik alles bestandje voor bestandje kopieren, en dat is geen doen :P

Verwijderd

Zij het IDE drives ?

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 03:47 ]

Verwijderd

Wellicht een jumper setting die niet goed staat voor deze volgorde?

Zet de DVD-speler master en de CD-speler slave.
Pagina: 1