Ik ben een lijstje aan het samenstellen om een home cinema op te bouwen. Voorlopig ziet het er zo uit:
htpc
AOpen H340A - Desktop Case - MicroATX - PIV Black
ASUS P5N7A-VM
Intel Core 2 Duo E5200 s775 2MB - Boxed
KVR-800D2N5K2/2G - DDR2 2Gb - 800 Mhz (2 x 1024)
Pioneer BDC-202BK
Pinnacle PCTV Remote Kit for Win Vista
Trust KB-2950 Keyboard Vista Remote - US
beamer
Epson EMP TW700
scherm
PROJECTA Slimcinema witte koker 90 x 160 cm
Mijn vraag gaat niet over dit lijstje, dat is informatief. Tussen HTPC en beamer ligt er een preflex buis met trekdraad klaar. Deze zit in de muur en in het plafond ingewerkt en is dus niet te verleggen. De diameter van de buis is 20mm en de buis is 10m lang.
Ik had graag geweten welke kabels ik daar kan in trekken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat zou ik graag hebben:
- HDMI voor het digitaal signaal.
- een of andere vorm van analoog signaal om een console aan te sluiten, of een analoge uitgang van een losse dvd speler/whatever.
Volgens mijn gut feeling gaat dit niet in die buis passen en zal ik zeker de connectoren moeten afknippen en opnieuw solderen... Een riskant klusje?
Heeft het überhaupt zin dat ik een HDMI kabel trek, omdat ik enkel HD ready zal beameren, een full hd beamer ligt boven mijn budget...
Is er een betaalbaar alternatief? Ik denk dan eventueel aan HDMI/DVI/component/composiet over CAT5.
htpc
AOpen H340A - Desktop Case - MicroATX - PIV Black
ASUS P5N7A-VM
Intel Core 2 Duo E5200 s775 2MB - Boxed
KVR-800D2N5K2/2G - DDR2 2Gb - 800 Mhz (2 x 1024)
Pioneer BDC-202BK
Pinnacle PCTV Remote Kit for Win Vista
Trust KB-2950 Keyboard Vista Remote - US
beamer
Epson EMP TW700
scherm
PROJECTA Slimcinema witte koker 90 x 160 cm
Mijn vraag gaat niet over dit lijstje, dat is informatief. Tussen HTPC en beamer ligt er een preflex buis met trekdraad klaar. Deze zit in de muur en in het plafond ingewerkt en is dus niet te verleggen. De diameter van de buis is 20mm en de buis is 10m lang.
Ik had graag geweten welke kabels ik daar kan in trekken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat zou ik graag hebben:
- HDMI voor het digitaal signaal.
- een of andere vorm van analoog signaal om een console aan te sluiten, of een analoge uitgang van een losse dvd speler/whatever.
Volgens mijn gut feeling gaat dit niet in die buis passen en zal ik zeker de connectoren moeten afknippen en opnieuw solderen... Een riskant klusje?
Heeft het überhaupt zin dat ik een HDMI kabel trek, omdat ik enkel HD ready zal beameren, een full hd beamer ligt boven mijn budget...
Is er een betaalbaar alternatief? Ik denk dan eventueel aan HDMI/DVI/component/composiet over CAT5.
Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test