[Home cinema]Welke kabels tussen HTPC en beamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Onderwerpen

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 22:25
Ik ben een lijstje aan het samenstellen om een home cinema op te bouwen. Voorlopig ziet het er zo uit:

htpc

AOpen H340A - Desktop Case - MicroATX - PIV Black
ASUS P5N7A-VM
Intel Core 2 Duo E5200 s775 2MB - Boxed
KVR-800D2N5K2/2G - DDR2 2Gb - 800 Mhz (2 x 1024)
Pioneer BDC-202BK
Pinnacle PCTV Remote Kit for Win Vista
Trust KB-2950 Keyboard Vista Remote - US

beamer

Epson EMP TW700

scherm

PROJECTA Slimcinema witte koker 90 x 160 cm

Mijn vraag gaat niet over dit lijstje, dat is informatief. Tussen HTPC en beamer ligt er een preflex buis met trekdraad klaar. Deze zit in de muur en in het plafond ingewerkt en is dus niet te verleggen. De diameter van de buis is 20mm en de buis is 10m lang.

Ik had graag geweten welke kabels ik daar kan in trekken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat zou ik graag hebben:
- HDMI voor het digitaal signaal.
- een of andere vorm van analoog signaal om een console aan te sluiten, of een analoge uitgang van een losse dvd speler/whatever.

Volgens mijn gut feeling gaat dit niet in die buis passen en zal ik zeker de connectoren moeten afknippen en opnieuw solderen... Een riskant klusje?

Heeft het überhaupt zin dat ik een HDMI kabel trek, omdat ik enkel HD ready zal beameren, een full hd beamer ligt boven mijn budget...

Is er een betaalbaar alternatief? Ik denk dan eventueel aan HDMI/DVI/component/composiet over CAT5.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

De grote tv-out FAQ is niet voor niets geschreven ;)

Verder is het idd niet verstandig om die stekkers af te gaan knippen en aan te solderen. Toch zou ik voor de HDMI-kabel gaan als je 10 meter lange buis verder geen andere draden bevat.
code:
1
Width   Type A (13.9 mm), Type C (10.42 mm)

Bovenstaande is namelijk de breedte van de HDMI-stekker. Zorg dan wel voor een hoog kwaliteitskabel om de 10m zonder/met weinig kwaliteitsverlies te kunnen overbruggen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 22:25
Ik zie dat die afmetingen de buitenmaat is van de metalen stekker, de rubber/kunststof zorgt toch voor een aantal mm extra, waardoor dit volgens mij toch niet gaat lukken... Heb jij dit soort stekker al door een preflex van 20 getrokken?

Ik ben niet van plan om analoge tv naar de beamer te sturen. Enkel voor de occasionele analoge signalen zou ik eventueel een kabel bijtrekken en na het lezen van die FAQ doe ik er waarschijnlijk best aan om een S-video kabel te trekken...

Of ik moet volledig afzien van analoge signalen en alles over die HDMI kabel sturen via de htpc. Zijn er mensen die in de praktijk hun analoge aansluitingen niet gebruiken, want volgens mij ga ik dit ooit nodig hebben.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb 15m s-video kabel liggen, en die geeft keurig het signaal door aan de TV in de kamer. Verder zal het plastic geen 6mm toevoegen aan je HDMI stekker waardoor hij niet door je buis past. Mocht je meer kabels door je buis hebben lopen dan is een S-video-kabel geen slechte keuze.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:09
Misschien inderdaad beter om af te zien van analoog
Dvd's kan ook via je console (muv wii) of pc en dat gaat dan ook digitaal.
Tv kan ook met je pc of een hd-decoder.

edit: oeps, ik had niet naar de datum gekeken :P

[ Voor 13% gewijzigd door DW2005 op 09-07-2010 11:56 . Reden: datum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DW2005 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:55:
edit: oeps, ik had niet naar de datum gekeken :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.