• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-02 11:08
Er zijn steeds meet LCD TVs met een Ethernet aansluiting. Kan iemand mij aub uitleggen wat de functie hiervan is?

GoT, You have to love it!

Verwijderd

Data ergens vandaan kunnen halen danwel HDD in TV vanaf computer kunnen aanspreken?

Verwijderd

Films / muziek / foto's van het netwerk streamen?

• Lisadr
Dus ik heb een computer ik kamer 1 en mijn TV in de woonkamer.

Ik download een trailer of film, zet dit op een gedeelde map op mijn PC en via mijn TV kan ik het zien omdat de TV ook aangesloten is op de router?

Verwijderd

Precies! Of foto's, of muziek, etc. Wel even bij de specificaties van de TV kijken wat voor soorten bestanden hij allemaal kan afspelen, want anders moet je straks alles hercoderen en heb je er nog niets aan. Misschien dat die ethernet aansluiting ook nog gebruikt zou kunnen worden om software updates voor de tv van internet te downloaden, tv-gids of youtube ofzo te bekijken maar dat hangt maar helemaal van de TV af denk ik. Ik zou zelf eerder voor een TV zonder ethernet kiezen en dan een los apparaat op de tv aansluiten met al deze functies. (Zijn genoeg van dat soort apparaten, ook met ingebouwde harddisk etc, en helemaal niet zo enorm duur).

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 20:50 ]

• Lisadr
Dat klint geweldig! Waarom doen ze er niet gelijk wifi-n op.

Maar heeft de TV ook XP of Linux? Hoe weet ie welke files ik share?

Hoe zit het moet codecs, ondersteuning van MKV, MOV enz.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50

Dat zijn vragen die de handleiding van je tv goed zou kunnen beantwoorden (rtfm).

[ Voor 5% gewijzigd door bas-r op 26-11-2008 20:53 ]

Verwijderd

Lisadr schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:50:
Dat klint geweldig! Waarom doen ze er niet gelijk wifi-n op.

Zie mijn edit van bovenstaande post. Wat voor codecs hij ondersteund staat in de specs van de TV. Meestal kan hij gedeelde mappen zien in het netwerk of via een speciaal UPnP / streaming-protocol (wat volgens mij in Vista / Media-player ingebouwd zit)

• Lisadr
Bedankt Shadow,

Het nadeel van die apperaten vind ik dat ze vaak niet via de netwerk kunnen, waardoor je eerst allees erop moet zetten en dan moet afspelen. En de versies die het wel hebben kosten meer dan 200 euro.

Het zou geweldig zijn als er versies zouden zijn die ook wifi haddne maar onder de 200 euro zijn.

Ik ga de handleiding doornemen voordat ik de TV bestel. Ik zie dat de prijsverschil tussen wel en geen ethernet erg klein is, vandaar mijn vraag.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Vergis je niet: niet altijd zal een ethernet-aansluiting door de eindgebruiker gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld voor het streamen van audio of video.

Mijn UPC Mediabox heeft ook een ethernet-aansluiting, maar daar kun je niks mee.
Die is waarschijnlijk bedoeld om bij UPC aangesloten te worden wanneer die geproduceerd of onderhouden wordt.

Hetzelfde zou voor tv's ook op kunnen gaan, zeker wanneer de tv bijvoorbeeld ook een USB-aansluiting heeft voor video of audio. Je hebt dan best kans dat de ethernet-aansluiting alleen voor de fabrikant is.
Het zal dus specifiek bij de specs of in de handleiding genoemd moeten worden als je er als eindgebruiker iets mee kunt.

[ Voor 9% gewijzigd door ByteDelight op 26-11-2008 20:58 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:52
Weet je zeker dat het een Ethernet aansluiting is?

Ik zie ook wel eens een RS232 aansluiting op een TV, die zijn voor servicemonteurs. Misschien dat die aansluiting die jij bedoelt voor hetzelfde is.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48
Mijn oude (CRT) Philips TV heeft ook een RJ45 aansluiting. Dat is echter geen ethernet, maar een of andere standaard om bijvoorbeeld met video recorders te babbelen.

Verwijderd

Zo iets pricewatch: Freecom Network MediaPlayer-35 320Gb is niet eens zo duur, heeft een ingebouwde harddisk, en dan weet je zeker dat hij al die features heeft die je wil, aangezien het apparaat daar speciaal voor gemaakt is. Maar ik denk dat je dan ook gelijk een wil met een hdmi aansluiting of zelfs HD-video kan afspelen, en dan ben je al weer heel wat duurder uit waarschijnlijk. Maar voordeel is wel dat je het apparaat ook kunt gebruiken bij een andere TV.

• Lisadr
@Thinkpad en Rukapul

Ja, het staat bij de productbeschrijving op de 3de pagina.

http://www.p4c.philips.co...42pfl9603d_10_pss_eng.pdf

Philips noemt het een Home network connector

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DLNA PC network link to browse PC and Home network content

video
http://www.dlna.org/digit...g_started/dlna_320180.swf

uitleg
http://www.dlna.org/digital_living/getting_started/ ?

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 26-11-2008 21:20 ]

Iperf

• Lisadr
@Fish,

Bedankt. Filmpjes is exact waar ik mee zit.

Wat ik van de philips handleiding heb begrepen is dat je geen codecs op je TV nodig hebt. Zolans je PC WMP 11 of TVersity draait en je router moet ook aan een aantal eisen voldoen.

Je TV streamt vanuit je PC waarbij de software op je PC draait.

Verwijderd

Kan via DLNA aansluiting op mijn Philips 37PFL9603h MPEG1 en MPEG2 films afspelen vanaf mijn uPNP Twonky server.

Alleen is mij nog niet gelukt om MPEG2 HD films af te spelen. Om een of andere reden kan alleen MPEG2 content tot 576p worden afgespeeld, alles met grotere resolutie lukt niet.

MPEG1 HD films lukt wel (zowel 720p als 1080i/p)

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja wat voor MPEG2 setting kan je bestet gebruiken.
Of support deze TV MPEG2 High Level niet?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 16:24 . Reden: spelling ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:03

qless

...vraag maar...

[b][message=31245322,noline]

MPEG1 HD films lukt wel (zowel 720p als 1080i/p)
mpeg 1 en dan HD?? mpeg 1 is cdi / videocd nivo

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

qless schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:57:
[...]

mpeg 1 en dan HD?? mpeg 1 is cdi / videocd nivo
niet indien gecodeerd op 15Mb/s
Pagina: 1