• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb een 42LG5000 en heb hiervoor een AlphaCrypt gekocht, mijn smartcard hierin gedaan en de AlphaCrypt in mijn TV gestopt. Hij herkent de AlphaCrypt, ik kom in het menu en de AlphaCrypt herkent de smartcard.

Nu heb ik alleen geen idee hoe ik de LG mijn AlphaCrypt laat gebruiken om kanalen te zoeken en te weergeven, ik weet dat er iets met frequenties is, maar ik vind nergens in mijn LG ook maar zo'n tekst/optie.

Heeft iemand enig idee hoe ik de LG kan afstemmen op de AlphaCrypt?

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
Wat ik in de specs vind is dat er een DVB-T (Terestial/Ether) ontvanger in zit. Dit kan je niet gebruiken via de kabel, dat is DVB-C. Je zou het wel eventueel kunnen gebruiken met Digitenne, maar dan heb je een Conax CAM nodig.

Wat je wel kan doen is een DVB-C kaart voor in je pc kopen, met een CI (Common Interface), en daar je aflphacrypt in doen. Ik gebruik zelf een FloppyDTV DVB-C.

Coïtus ergo sum

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:13
Volgens mij heeft de 42LG5000 alleen een DVB-T tuner (Digitenne) en geen DVB-C tuner welke nodig is voor digitale kabel. In dat geval gaat het dus gewoon niet werken ben ik bang... :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dat gaat niet werken. De 42LG5000 heeft een DVB-T tuner die alleen geschikt is voor digitale TV via de ether zoals in Nederland geboden wordt door Digitenne van KPN. Voor digitale TV via de kabel heb je een DVB-C tuner nodig.

In tegenstelling tot wat velen denken is een CAM geen digitale ontvanger in PCMCIA kaartvorm. CAM staat voor Conditional Access Module ofwel op zijn goed Hollands: Een module die toegang verschaft onder bepaalde voorwaarden. De voorwaarden daarbij zijn dat je een geldige smartcard hebt waarop één of meerdere abonnementen zijn geregistreerd op digitale TV & radio pakketten. De CAM maakt het dus alleen mogelijk dat je mag kijken naar de gevonden digitale kanalen. Dat vinden van digitale kanalen gaat door het afstemmen op frequenties waar die digitale kanalen worden doorgegeven. Dat afstemmen wordt op z'n Engels "tunen" genoemd en het soort digitale ontvangst waarvoor een tuner geschikt is wordt aangegeven met de termen zoals DVB-T, DVB-S, DVB-S2 en DVB-C. Voor de volledigheid: DVB-S en DVB-S2 zijn ontvangst technieken voor digitale TV via de satelliet.

• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik had het type fout, het is de 42LG5030, maar als ik hierop google zie ik ook dat deze geen DVB-C heeft.
Dit is wel wat de MediaMarkt mij wist te vertellen.., maar daar heb ik weinig aan :(

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 15:56
Woet schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:50:
Ik had het type fout, het is de 42LG5030, maar als ik hierop google zie ik ook dat deze geen DVB-C heeft.
Dit is wel wat de MediaMarkt mij wist te vertellen.., maar daar heb ik weinig aan :(
als je niet goed bent voorgelicht zou ik toch eens daar aan de bel trekken....
Pagina: 1